Mi se solicita plata impozitului auto restant din 2008, luna 11, moment in eu am vandut masina.
Mentionez ca am solicitat in 2008 administratiei locale scoaterea de la impozit a mj de transport.
Ei: mi/au incasat taxa de radiere de 30 lei (am chitanta in original); mi/au pus viza pe fisa de inmatriculare (am copie) si dupa ce am platit toate datoriile la impozite, mi/au inmanat fisa fiscala cu zero datorii (nu mai am copie dupa aceasta)
Acestea documente de mai sus, au fost inmanate cumparatorului care si/a inmatriculat masina in termenul legal.
Mentionez ca am si ex. 3 din contractului de v-c.
Administratia, dupa 3 ani, adica acum in 2010, a reintrodus la impozit mijlocul de transport cu penalizari si restante din 2008.
Cum procedez? sunt bun de plata?
Ei spun ca trebuia sa le mai duc, ca sa ma stearga de la impozite, cerfificatul de radiere dupa ce noul proprietar si/a inmatriculat masina, ori in 2008 radierea se facea din oficiu, in momentul in care noul proprietar inmatricula masina. Un mare abuz, pt ca ei trebuiau, conform legii, sa transmita dosarul cu impunerea la impozit a mj de transport la administratia unde are domiciliul noul proprietar. Functionarul recunoaste ca nu au facut acest lucru si ca sunt bun de plata.
Cum pot rezolva situatia?
Ajutor.
Tinand cont ca am acele copii mentionate mai sus, imi pot face dreptate? Cel de la impozite ma stie si ca persoana si cred ca cu atat mai mult face un abuz. E strigator la cer, pt ca niste functionari isi fac de cap si nu respecta legea si atributiile lor legale.
In momentul in care ati obtinut viza pe fisa de inmatriculare vi s-a eliberat si un certificat de atestare fiscala pe baza caruia Dvs. urma sa efectuati demersurile pentru scoaterea din evidenta fiscala a mijlocului de transport pe care l-ati vandut. In cazul in care nu mai aveti o copie a certificatului de atestare fiscala, va puteti adresa Politiei pentru a vi se elibera un dublicat de pe certificatul de radiere cu care va veti prezenta la Directia de Impozite si Taxe Locale unde este declarat mijlocul de transport in vederea scoaterii din evidenta fiscala cu data vanzarii. In situatia in care nu aveti nici copie a certifictului fiscal si nici nu puteti obtine respectivul duplicat de pe certificatul de radiere, din pacate sunteti bun de plata. Nu stiu daca se procedeaza similar in toate Directiile de Impozite si Taxe Locale.
daca la momentul vanzarii mij.transport a-ti depus si contractul de vanzare cumparare
acum cu o cerere si copie cvc adresata coducatorului organului fiscal pentru stingerea debitului.Ei erau obligati in baza cvc sa va scada de la ipozitare cu data de 01 a lunii urmatoare,restul era obligatia lor .
Dvs aveati obligatia sa solicitati scoaterea din evidente a mijlocului de transport ( ati solicitat doar viza pentru instrainare- ceea ce nu inseamna ca obligatoriu autoturismul a fost vandut ) .
Radierea se face cu 1 a lunii urmatoare solicitarii .
In momentul in care persoana se prezinta cu fisa de la politie si contractul de vanzare cumparare ce operatiune trebuie sa faca operatorul?Cititi cap IXdin 571"Impozite si taxe locale"(cod fiscal)