avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 910 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... indemnizatie pentru cresterea copilului
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

indemnizatie pentru cresterea copilului

Buna seara,
Sunt profesor suplinitor calificat si am contract de munca pe perioada determinata adica la 31 august 2010 imi inceteaza contractul individul de munca, acum eu ar trebui sa nasc pe 7 septembrie 2010.
As dori sa stiu care sunt optiunile mele in aceasta situatie.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:21, 27 Iulie 2010
ca si viitoare mama ai dreptul la 126 de zile libere care este concediu de sarcina si lauzie, tu poti sa iti iei zilele astea fie inainte da cu conditia sa iti lasi dupa ce nasti 42 sau 43 de zile din astea 126, dar poti sa le iei si dupa ce nasti, eu te sfatuiesc ca sa nu iti ramana libere in cartea de munca 5 zile intri frumos in concediu de sarcina si lauzie, mai ales ca in cele 126 de zile esti platita mai bine decat in concediu efectiv de crestere a copilului.
sper ca ti-am fost de folos
C.i.m. va inceta de drept la data de 31 aug 2010 , indiferent daca sunteti sau nu in concediu de sarcina si lauzie.
O angajata m-a adus la cunostinta ca are 5 saptamani de sarcina,contractul de munca este cu data de munca este incheiat cu data de 24.05.2010,iar pana la acea data a fost in somaj,de fapt cu acea data a intrerupt soamjul.Va beneficia de indemnizatie crestere copil 2 ani?
Multumesc!
Va beneficia de indemnizatia pentru CCC numai daca are realizate venituri profesonale supuse impozitului pe venit in ultimul an anteror datei nasterii copilului timp de 12 luni.
In calculul celor 12 luni se ia in considerare si perioada cat a beneficiat de indemnizatia de somaj.
Daca in ultimele 12 luni am lucrat in baza unei conventii civile de prestari servicii pot beneficia de CCC?

Multumesc!

Alte discuții în legătură