In data de 21.06.2010 am avut un mic accident: masina mea a fost acrosata de o alta masina al carei sofer nu s-a asigurat cand a incercat sa schimbe banda de mers. In aceeasi zi eu am fost la Politie si am declarat accidentul. A doua zi dimineata a fost la Politie si celalat sofer implicat in accident si am primit Procesul Verbal eliberat de Politie.
In data de 23.06.2010 am mers la firma la care avem incheiat contractul de Casco, Alliantz Tiriac pentru intocmirea dosarului de daune, deoarece doresc ca repararea masinii sa fie facuta pe Casco. Am ales aceasta varianta si din cauza ca service-ul la care urmeaza sa merg (masina este inca in garantie si sunt obligata sa merg la un anumit service) are decontare directa cu Alliantz Tiriac.
La Centrul de constatari daune Alliantz mi s-a spus ca trebuie sa ceara o hartie de la Politie prin care sa se precizeze numele conducatorului auto si nivelul alcoolemiei (pe Procesul Verbal Intocmit de Politie nu apare decat numele celuilalt sofer implicat in accident). De la data deschiderii dosarului de dauna am incercat sa aflu cat dureaza obtinerea acestei hartii si am incercat sa urgentez lucrurile inclusiv prin a ma oferi sa duc personal cererea la Politie. Din pacate acest lucru nu este posibil: Politia nu accepta cereri aduse de persoane fizice in numele unei societati, toata corespondenta purtandu-se pe cale oficiala, adica prin intermediul Postei Romane sau a unei firme de curierat.
Mergand la Alliantz (nu la centrul de daune ci la sucursala unde am intocmit contractul de Casco)in data de 02.07.2010, am cerut sa mi se prezinte cererea facuta de ei catre Politie. Nu mi s-a putut pune la dispozitie, ulterior afland si motivul. La o noua vizita la Alliantz am cerut insistent o copie a acestei cereri. Pana la urma mi-a fost pusa la dispozitie: data emiterii cererii este 06.07.2010, iar stampila cu numarul de iesire este datata 07.07.2010. Deci doua saptamani au trebuit sa treaca de la data deschiderii dosarului de dauna pana la data la care a fost trimisa cererea catre Politie!
In data de 16.07.2010
Raspunsul Politiei a fost trimis catre Alliantz.
Astazi suntem in data de 26.07.2010 si Call Center-ul unde pot afla date referitoare la dosarul meu de daune spune ca inca nu a ajuns la ei raspunsul dat de Politie.
Am convingerea ca se incearca o amanare fara motiv real, din partea firmei de asigurari. Din acest motiv am cerut amanarea termenului de plata pentru Prima de asigurare aferenta celei de-a doua rate (plata Politei Casco se face in patru rate). Am cerut amanarea platii pana la data la care voi ridica de la service masina reparata. Mi s-a acordat pana acum o amanare de plata pana la data de 30.07.2010 spunandu-mi-se ca pana la acea data cu siguranta totul se va rezolva!
Avand in vedere faptul ca eu mi-am respectat obligatiile contractuale, am pretentia ca si firma de asigurari sa-si respecte obligatiile ce-i revin conform contractului.
Va rog sa ma ajutati cu un sfat, sa ma indrumati ce anume sa fac pentru a putea duce masina la reparat la service deoarece timpul trece si, pe langa problemele existente in present la masina, va interveni si rugina.
De asemenea, va rog sa-mi spuneti cui ar trebui sa ma adresez din punct de vedere legal, pentru tragerea la raspundere a persoanei vinovate de intarzierea finalizarii dosarului de daune.
Va multumesc si va asigur de intreaga mea consideratie.
buna ziua ,
pe dovada de la politie a vinovatului scrie alcolemia ,
daca service -ul are decontare directa cu firma de aigurari trebuia sa se apuce din ziua accidentului. unde aveti masina acasa?
poate sa dureze si 3 luni aceasta hartie .
eu am avut probleme , dar am stat cu tel . pe iei . eu am fost personal la casco am ridicat copie dupa cerere am dus-o la politie si acolo am primit de la udriste copie , am predat-o la service
Aveti posibilitatea unei reclamartii online pe site-ul asiguratorului;
Odata deschis dosarul de dauna(avizare,inspectie avarii,nota de constatare pentru service, nr.inregistrare dosar), masina trebuia sa ramana in service la reparatie;
De reclamat puteti doar daca s-a incalcat angajamentul conform conditiilor de asigurare CASCO(le aveti atasate la polita) referitor la termene/proceduri.
Politia nu primeste solicitari pe fax sau email, dar depuneri inregistrate, sunt obligati sa le primeasca.(cineva v-a indus in eroare).La fel de obligatorie este si actiunea de raspuns privind detaliile accidentului (inclusiv rezultatul testului de alcoolemie/etilotest pentru toate persoanele implicate)
Mai aveti posibilitatea sa contactati telefonic/personal Divizia Daune Auto din Centrala asiguratorului, avand pregatit nr. dosar dauna in derulare.
In mod normal pe procesul verbal al politiei se afla rubrica cu alcoolemia , agentul de circulatie nu trebuia decat sa o completeze cu date. Incercati sa depuneti o cerere la politie prin care solicitati alcoolemia cond. auto la data evenimentului fiindu-va necesara pt. solutionarea dosarului de dauna casco la firma....Iar pt. firma de asigurari , depuneti o reclamatie scrisa la sediul firmei si cereti nr. de inregistrare. In reclamatie solicitati justificarea intarzierilor si tergiversarilor, punandu-le in vedere ca ii veti obliga la plata penalitatilor de intarziere pt. motivele imputabile lor.