Buna ziua tuturor. eu am o firma pentru care nu am depus bilantul la reg. comertului pe 2005 si 2006. Zilele trecute m-am trezit ca sunt citat intr-uk proces pornit de reg. comertului pentru dizolvarea firmei. Deoarece de ceva timp firma nu mai are activitate, va rog sa ma sfatuiti ce sa fac. Sa ma duc la primul termen si sa declar ca sunt de acord cu dizolvarea firmei? In cazul asta, o sa ma trezesc ca voi fi obligat la cheltuieli de judecata? Sau sa nu ma duc si prin neprezentare, totusi, sa fie decisa dizolvarea? Trebuie sa va spun ca, neavand activitate de ceva timp, chiar ma gandeam cum sa scap de ea dar nu stiam cum sa fac si mai ales cum sa nu ma coste prea mult. M-ar interesa varianta in care ar trebui sa platesc cat mai putin, mai ales ca nu am avut nici un castig de pe urma ei.
Si al doilea lucru pe care doresc sa vi-l expun. Acum doi ani am facut o mare prostie. M-am asociat cu o ruda stabilita in occident si a adus pe numele firmei utilaje de panificatie. Din pacate, erau complet depasite, cuptorul avand o vechime de 40 de ani. Am incercat sa-l reparam dar nu a fost posibil. Ce mai, niste fiare vechi. Si au mai intrat in contabilitate si cu niste preturi... Pana la urma, ruda asta a mea a iesit din firma. Intrebarea mea este: daca, pana la urma, registrul comertului va radia , va dizolva firma, ce se intampla cu datoriile firmei? Firma nu are datorii la stat ci numai catre fostul asociat. Ce se intampla cu utilajele acelea, chiar daca sunt doar niste fiare vechi? Dupa disparitia firmei, m-ar putea da in judecata ca sa-si recupereze banii? Desi, la cat de prapadite sunt, cred ca nu a dat nici un ban si le-a luat de la fier vechi.
Va multumesc pentru orice sfat pe care mi-l veti da!
Ruda mea a intrat in firma printr-un act aditinal si a devenit asociat. In calitate de asociat a imprumutat firma cu diverse sume de bani cu care s-au cumparat acele mizerii de utilaje. Iar importul utilajelor l-a facut firma. In vama asociatul a prezentat facturi cu numele firmei trecut la cumparator. De asemeni, cu banii imprumutati firma a inchiriat un spatiu pe care l-a renovat si l-a amenajat. Din pacate, asociatul a declarat ca spatiul ii apartine insa s-a dovedit ulterior ca nu era asa ( in baza legii 10/2001 el trebuia sa depuna actele, in calitate de mostenitor insa, din cea mai pura prostie, i-a crezut pe ceilalti mostenitori ca nu mai e cazul sa depuna si el actele intru-cat le-au depus ei asa ca nu le-a mai depus iar termenul a trecut.. Asa ca ne-am trezit ca firma nu poate functiona in spatiul respectiv si toata afacerea a murit.)
Daca importul a fost facut direct pe firma ta inseamna ca pentru acele utilaje nu s-a platit TVA-ul aferent. Cestia asta ar putea sa iti complice putin lucrurile. Nu stiu ce e mai bine sa faci, sper sa-ti dea cineva un sfat avizat.
Eu nu m-as prezenta la proces si as astepta sa vad cum se finalizeaza situatia. Ar putea sa-ti dizolve si sa-ti radieze firma fara sa faca si lichidare si fara sa platesti nimic. Dar poate vor cere si lichidarea ...
vezi sa nu raspunzi tu cu patrimoniul personal, ca administrator. nu sunt de specialitate, dar e bine sa verifici. iar el daca a iesit din societate inseamna ca a cesionat partile, pentru ele primind un pret, deci nu mai are drept asupra utilajelor, ideal ar fi ca ele sa figureze in contabilitate ca achitate.... iar daca au trecut 5ani poti sa le casezi sau sa le vinzi acum catre o terta persoana la valoarea de amortizare ramasa...si urmeaza sa platesti la stat TVA-ul incasat in cazul in care nu ai TVA de recuperat, spune-mi in ultima balanta pe care o ai ce este scris in dreptul contului 4426, 4427, 4423, 4424