avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 730 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general PFA neinregistrat inca la Administratia Financiara
Discuție deschisă în Contabilitate în general

PFA neinregistrat inca la Administratia Financiara

Buna ziua,

Numele meu este Ana si mi-ar prinde bine de niste lamuriri, va rog. Problema mea este urmatoarea: din data de 04.06.2010 "exist" legal ca si PFA (in domeniul traducerilor), neplatitor de TVA. Problema este ca, la cateva zile dupa aceasta data am plecat din tara si am revenit acum cateva zile, fara sa fi stiut din pacate ca trebuia sa ajung la Administratia Financiara in raza careia am domiciliul pt. a ma inregistra. Mentionez ca in toata aceasta perioada nu ma functionat absolut deloc ca si traducator. Intrebarea mea este: ce mai pot face acum, la aproape 2 luni de la data atestarii mele ca si PFA, pt. a nu intra sub incidenta legii?

Un raspuns din partea dvs m-ar ajuta enorm...
Multumesc frumos,
Ana
Cel mai recent răspuns: mayer , utilizator 11:25, 30 Iulie 2010
Ceva nu este clar in expunerea dvs. (1. "exist legal ca si PFA" si 2. "aproape 2 luni de la data atestarii mele ca si PFA")
Data de la care sunteti legal PFA, este data luarii in evidenta la admin. fiscala de care apartineti.Din acel moment puteti sa functionati, in sensul ca puteti factura si taia chitante pentru beneficiari. Toat in acest moment, optati si pentru a fi platitor de tva sau nu. De unde stiti ca nu sunteti platitor, asa cum afirmati, daca nu v-ati inregistrat la organul fiscal.
Parerea mea este sa mergeti si sa va inregistrati fiscal, procedura este extrem de simpla. Sper sa nu fi emis chitante in acest timp
Fiind o profesie liberala nu va trebuie casa de marcat si nici nu este obligatoriu inmatricularea la Reg Com.
Ultima modificare: Miercuri, 28 Iulie 2010
mayer, utilizator
Da, am omis sa precizez ca data la care faceam referire, 04.06.2010 reprezinta data emiterii CUI. In tot acest timp nu am functionat ca si traducator( si nici nu am emis facturi).
Multumesc frumos pt. raspunsul dvs. prompt.
O zi excelenta va doresc.
Daca v-ati mai lamurit unele lucruri este f bine.
Faceati cumva referire la intregistrarea celor 2 registre ( Reg Jurnal de Incasari si Plati si respectiv Reg Inventar) pe care intradevar trebuie sa le aveti inregistrate la organul fiscal ?! Dac da, si nu le aveti inregistrate inca, mergeti si rezolvati problema. Obligatoriu trebuie sa le aveti luate in evidenta organului fiscal. Sunt documentele dvs de baza in care este inregistrata tota activitatea dvs din punct de vedere fiscal si contabil.
Eu voi desfasura activitatea de traducator exclusiv pe internet. In aceasta situatie, intrucat facturile emise nu vor fi achitate cash, ci doar prin card / din conturile beneficiarului, nu voi avea nevoie de un chitantier. Intrebarea mea este: in aceste conditii, eu ce registre va trebui sa prezint la adm. fiscala (pt. luare in evidenta)? Citisem ca in acest caz se prezinta RUC (Registrul unic de control) si RJIP, este corect? Registrul jurnal de incasari si plati este acelasi lucru cu registrul de casa?

Ca de obicei, va multumesc :)
La admin. fin.trebuie sa va intregistrati cu 2 registre
1. Reg.Jurnal de Incasari si Plati ( RJIP) cod 14-1-1/b
2. Reg. Inventar cod 14-1-2/a
RJIP nu este acelasi cu Reg de casa ( acesta este specific societatilor comerciale)
RUC nu este obligatoriu in cazul dvs , nefiind persoana juridica
Chiar daca nu primiti banii cash de la beneficiar, atunci cand ii ridicati din banca/bancomat trebuie sa ridicati si un document care pune in evidenta tranzactia, si acel document il treceti in RJIP ca baza legala in virtutea careia faceti inregistrarea. in RJIP nu treceti niciodata facturi, doar chitante, OP extr.c bon fiscal... etc
Pot aparea si situatii cand beneficiarii va achita cash si atunci este bine sa aveti facturier si chitantier ( apect destul de simplu ) nu uitati ins asa va dati la inceputul fiecarui an decizie de emitere si numerotare facturi
In Reg inventar trebuie sa treceti acele obiecte de inventar sau mijloace fixe de care va folositi in activitatea dvs pentru a putea fi trecute ca si cheltuiala deductibila ( ex; calculator, imprimanta, consumabile...etc)
Mai multe detalii despre destinatia celor 2 registre dar si a modului de completare/tinerii evidentei contabile in partida simpla , gasiti in OMFP 1040/2004.
Este important sa cunoasteti aceasta, deoarece contribuie la determinrea bazei impozabile fata de care fiscul si nu numai, va calcula contributiile.
In principiu aceasta este Toatal venituri, minus Total cheltuieli deductibile la care se aplica 16%.
Ultima modificare: Joi, 29 Iulie 2010
mayer, utilizator

Alte discuții în legătură

Pfa sistem real - plata cas si cass se trece in registrul de incasari si plati? DianaGherea DianaGherea Sunt PFA in sistem real. Nu am angajati. Plata CAS SI CASS se trece in registrul de incasari si plati? Plata CAS este cheltuiala deductibila? Dar plata CASS ... (vezi toată discuția)
Cum se calculeaza la pfa toate deducerile? break_noon break_noon Buna ziua, Am tot citit pe net, prin forumuri, si coduri fiscale, dar e cam imbirligata treaba. Eu am un PFA, partida simpla, venit real. Dau mai jos un ... (vezi toată discuția)
Declaratii si contributii pfa, nou infiintat ionam_2002 ionam_2002 Buna ziua, Saptamana care tocmai s-a incheiat am infiintat PFA-ul meu, am obtinut certificatul de la ONRC. Sunt angajata cu contract de munca pe perioada ... (vezi toată discuția)