Sa spunem asa....s-a stabilit in cadrul asociatiei de proprietari ca mai mult de jum +1 din locatari au fost de acord cu efectuarea unor lucrari de reamenajare a scarii,constituindu-se astfel asa numit fond de reparatii.S-a considerat de cuviinta de catre cei in alesi in comitet sa se achite pe perioada vara-toamna mai precis 6 luni din an acest fond(asta fiind anul 2009).In anul 2010 s-a perceput un alt fond de reparatii spunandu-se ca desi s-a stabilit sa se plateasca cate 6 luni in fiecare an....insa nu s-a specificat si pe cati ani....(un fel de contract cu perioada nedeterminata).Intrebarea e urmatoare...pt neplata unei luni din acestea 6 a fondului de reparatii se percep cumva penalitati????la fel si in cazul fondului de rulment....se percep cumva penalitati daca nu s-a achitat integral sau chiar deloc?????
Cumva in textul de lege este stipulat faptul ca neplata la timp a fondului de reparatii sau a fondului de rulment se penalizeaza????asta vreau sa stiu....ca poate pe perioada crizei acesti 50 ron cu care trebuie sa achiti fondul de reparatii al blocului/scarii,sa puneti camere de luat vederi ii iei fiului tau orice altceva...si ma refer stict la familiile ai caror membrii au un venit redus substantial....
Fondul de reparatii este la fel de obligatoriu ca si fondul de rulment.
Legea 230/2007:
"Art 45 alin (3) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe si un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune. Comitetul executiv va pregati si va
prezenta adunarii generale suma anuala necesarapentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari. Platile pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune se vor face din fondul de
reparatii. Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari pot aproba si alte fonduri cu caracter special.
Art. 46. - Toti proprietarii au obligatia sa plateasca lunar, conform listei de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari, in avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contributie ce le revine la cheltuielile asociatiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociatia de proprietari.
Referitor la penalizarile acestor fonduri, repet: daca cei din comitet au stabilit, in baza atributiilor care ii revin conform articolului 30 lit. j din Legea 230/2007, ca si sumele restante la fonduri se penalizeaza, atunci se penalizeaza, conform sistemului adoptat.
Fondul de reparatii si fondul de rulment se penalizeaza in acelasi mod cum se procedeaza si cu cotele de intretinere lunara.
Conditiile standard ale penalizarii sunt:
- suma (indiferent de destinatia ei) sa nu fie achitata 30 zile dupa data scadentei afisata in lista de intretinere;
- procentul de penalizare sa nu fie mai mare de 0,2%/zi.
- suma penalizarii dintr-o luna sa nu fie mai mare decat suma penalizata a acelei luni.
Mai nou, potrivit Legii 175/2010, daca aveti un venit mai mic de 1000 lei/ membru de familie / luna puteti beneficia de scutirea de plata a penalizarilor, cu conditia sa achitati restanta pana la data de 20.07.2011.
Scutirea de plata penalizarilor nu inseamna si scutirea de a fi actionat in judecata pentru o restanta care depaseste 90 zile de neachitare.
Bună seara, cum să iu penalizată pentru neplată ,dacă eu din anul 2015 -2020 am plătit suma 50.00 lei pentru 21,92 mp forțat și condiționat de cheltuielile lunare, pe o singură chitanță) iar în prezent s-a recalculat la 27.15 lei. Diferența încasată abuziv cine mi-o restituie. Si refuza sistarea încasării până ajung la zi . Multumesc
Penalitati
gera905
Buna seara.
Daca taxe locative/luna sunt de exemplu 50 lei si fondul de rulment 40 lei , pe lista de plata ar trebui sa figureze total plata 90 lei ? Sau ar ... (vezi toată discuția)