avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Penalizari fond reparatii asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Penalizari fond reparatii asociatie de proprietari

Buna ziua,
exista lege (si daca da, care este) care stipuleaza ca se pot aplica penalizari pentru neplata fondului de reparatii? Stiu ca este obligatoriu dar, in urma faptului ca, pentru o lucrare mi s-a luat abuziv (nu cf cotei mele indivize) tot fondul de reparatii existent la acea data (450 roni) nu mai vreau sa-l depun. Azi am aflat ca, cf legii 230 art 49 se vor percepe penalizari de 0.2% pentru intarzieri mai mari de 30 de zile. Acest lucru nu este valabil pentru lista de intretinere care contine plata utilitatilor pentru care exista facturi fiscale, exceptand eventualele restante la fondurile de reparatii si/sau rulment? Acest fond este de rulaj, nu exista o data limita de depunere a lui. Acest fond nu ramane niciodata ca o suma fixa pentru ca tot timpul se ivesc tot felul de reparatii in bloc iar banii pentru a achita lucrarile se iau din fondul de reparatii urmand ca locatarii sa achite, in rate suma ce i se cuvine ficaruia. La ce aplica penalizari? In general penalizarile se aplica numai daca exista o factura fiscala sau se pot lua asemenea hotarari fiecare cum are chef?
Va multumesc!
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Noiembrie 2011
rocky, utilizator
Cel mai recent răspuns: perosoft , utilizator 12:36, 18 Ianuarie 2024
Art. 49. -legea 230/2007:
-
(1) Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
(2) Termenul de plată a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, afişate pe lista lunară de plată, este de maximum 20 de zile calendaristice.


Legea 230/2007:
"Art 45 alin (3) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe si un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune. Comitetul executiv va pregati si va prezenta adunarii generale suma anuala necesara pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari. Platile pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune se vor face din fondul de reparatii. Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari pot aproba si alte fonduri cu caracter special.
Art. 46. - Toti proprietarii au obligatia sa plateasca lunar, conform listei de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari, in avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contributie ce le revine la cheltuielile asociatiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociatia de proprietari.

Referitor la penalizarile acestor fonduri,: daca cei din comitet au stabilit, in baza atributiilor care ii revin conform articolului 30 lit. j din Legea 230/2007, ca si sumele restante la fonduri se penalizeaza, atunci se penalizeaza, conform sistemului adoptat.




La art.49
.....pentru orice sumă cu titlu de restanţă.....

Asadar pentru o suma, fie ea fond de rulment sau de reparatii sau alte fonduri, care sunt puse pe liste si deci locatarul obligat sa le achite se percep aceste penalizari.

Asa cum bine ziceti dv. o lucrare executata a fost achitata cu banii din fondul de reparatii. Deci a fost emisa o factura, deci exista obligatia de plata a asociatiei catre prestator. Or, daca asociatia nu ar avea acest fond de reparatii, de unde ar da acesti bani? Nu i-ar pune pe liste in cadrul cotel lunare de intretinere...si atunci nu ar fi o suma de penalizat, daca ea n-ar fi achitata?

Daca aveti nemultumiri cu privire la felul in care vi se calculeaza acest fond de reparatii puteti face contestatie scrisa la presedintele asociatiei in rastimp de 10 zile de la afisarea listei de plata, iar el trebuie sa va raspunda in 7 zile, cnform aceleeasi legi 230/2007.
Inca o data intreb: cum se aplica aceste penalizari? Sa presupunem ca data de 30 noiembrie 2011 este data limita aprobata de comitet pentru plata intregului fond de reparatii care s-a votat. Pe 28 noiembrie 2011 mi se ia intreg fondul de reparatii pentru ca s-a spart conducta principala de apa a blocului. Asadar la data de 31 noiembrie apar cu fond reparatii 0 si, ca urmare, sunt restanta. Incepe sa-mi aplice penalizari? Alta poveste este ca, chiar daca s-a hotarat de catre comitet ca aceste penalizari sa se aplice si la fondul de reparatii nu numai la cotele de intretinere el nu trebuia adus la cunostinta prin adunare generala? Ca hotarare nu pentru a se supune la vot. Chiar 4-5 oameni pot sa hotarasca absolut ce vor pentru 90 de familii cate suntem in acest bloc?

cotelino a scris:

Art. 49. -legea 230/2007:
-
(1) Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
(2) Termenul de plată a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, afişate pe lista lunară de plată, este de maximum 20 de zile calendaristice.


Legea 230/2007:
"Art 45 alin (3) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe si un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune. Comitetul executiv va pregati si va prezenta adunarii generale suma anuala necesara pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari. Platile pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune se vor face din fondul de reparatii. Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari pot aproba si alte fonduri cu caracter special.
Art. 46. - Toti proprietarii au obligatia sa plateasca lunar, conform listei de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari, in avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contributie ce le revine la cheltuielile asociatiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociatia de proprietari.

Referitor la penalizarile acestor fonduri,: daca cei din comitet au stabilit, in baza atributiilor care ii revin conform articolului 30 lit. j din Legea 230/2007, ca si sumele restante la fonduri se penalizeaza, atunci se penalizeaza, conform sistemului adoptat.







pe scurt
- nu exista sau nu ni s-a adus la cunostinta ca exista o data limita pentru plata fondului de reparatii, chiar daca, ipotetic vorbind s-ar fi votat in comitet.
- eu am ramas pe 0 pentru ca s-a luat abuziv toata cota mea de raparatii si nu cf cotei indivize ca atare am scazut acest fond de reparatii din valoare totala pe care o aveam de plata la ultima lucrare efectuata la care nu am vazut nici o factura fiscala pentru ca nu mi-au aratat. Ba mai mult de atat au dublat aproape rata pe care eu o aveam de platit la aceasta lucrare. Dupa memorii, plangeri, cereri si reclamatii catre asociatie au refacut calculele si mi-a scazut rata cu 280 roni. Dar asta este alta poveste.
- daca eu am ramas pe 0 la fond reparatii, pentru reintregirea lui nu ar trebui sa beneficiez de tot aceeasi perioada de rambursare (despre care repet, nu exista sau nu ni s-a adus la cunostinta)? NU eu am cerut acea lucrare si nici nu era imperios necesar a se face.

Referitor la factura despre care vorbiti si care este aferenta acelei lucrari tin sa precizez ca ea a fost achitata cu 3 ani in urma, atunci cand a fost facuta lucrarea iar plata ratelor a inceput sa se faca abia in luna decembrie a anului trecut. Despre ce penalitati vorbim? Factura A FOST ACHITATA IN INTREGIME DIN FONDUL DE REPARATII. De ce au inceput sa colecteze ratele la aceasta lucrare abia dupa 2 ani? Nu am idee. Asadar, la ce ma penalizeaza? NU exista factura restanta.
Multumesc


Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Noiembrie 2011
elga50, moderator
Buna ziua,

Regula bunului simt.
Cum sa penalizezi o cheltuiala anticipata ?!?.
Cum sa obligi locatarul sa plateasca in avans o lucrare care s-ar putea sa nu apara ?!?
Se constitue fondul de reparatii cu cota lunara, fiecare locatar depune bani.
La aparitia unei lucrari de reparatii pentru plata facturii locatarii vor achita doar diferenta intre cota parte si fondul de reparatii depus.
In caz ca locatarul nu plateste diferenta, aceasta diferenta i se va distibui in taxele comune, si va fi supusa penalizarilor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Penalitati pt fondul de reparatii respectiv fondul de rulment..??? Anisina Anisina Sa spunem asa....s-a stabilit in cadrul asociatiei de proprietari ca mai mult de jum +1 din locatari au fost de acord cu efectuarea unor lucrari de reamenajare ... (vezi toată discuția)
Penalitati intretinere Nea-Costica Nea-Costica Care este regimul penalitatilor ? Cand se aplica, dupa cate luni ca restantier, cand se poate actiona in judecata, cine o poate face, sunt mai multe feluri de ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment user43 user43 In asociatia de proprietari ,din care fac parte , fondul de rulment apare trecut in cheltuielile de intretinere curenta, generand astfel penalitati ptr ... (vezi toată discuția)