Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema.: cum putem recupera cartea de munca de la angajator? Sotul meu a lucrat cu carte de munca la o societate. La un moment dat a avut concediu medical pe care l-a prezentat angajatorului. Din pacate nu a fost luat in calcul, ulterior a plecat de la acea societate. Cartea de munca a fost inchisa dupa cateva luni de cand el nu mai lucra acolo. Salariul din perioada concediului medical nu l-a primit. Nu isi poate ridica CM deoarece angajatorul sustine ca sotul meu ii datoreaza bani din niste deplasari nejustificate. Lucru neadevarat. Nu am specificat, dar au trecut cel putin 2 ani de cand sotul nu mai lucreaza acolo. Ce ne sfatuiti sa facem in aceasta situatie?
Multumesc frumos.
1. Sa ia legatura cu ITM unde s-ar putea sa fie carnetul de munca.
2. Daca acest carnet de munca se afla la angajator il poate da in judecata la Judecatoria unde acesta isi are sediul.
In momentul in care o persoana isi inceteaza activitatea, patronul este obligat sa-i inapoieze carnetul de munca completat la zi si nu are nici un drept sa refuze sa elibereze acest act.
In cazul unui refuz, se poate sesiza in scris aceasta situatie Inspectoratului Teritorial de Munca sau instantei judecatoresti competente (judecatoria) din zona in care angajatorul isi are sediul.