avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 865 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... telefon mobil cumparat de la dealer
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

telefon mobil cumparat de la dealer

Am cumparat un telefon mobil samsung setat in alta retea decat cea pt care era autorizat,la numai 7 zile cu probleme tehnice :telefon in scurt circuit ,nu a mers netu niciodata,si peste toate astea certificat de garantie incomplet fara stampila distribuitorului autorizat samsung .nu ma asculta nimeni .Dealerul ma obliga sa l repar la o alta firma cu care au ei colaborare si nu vor sa mi l schimbe . ce pot sa fac?
Cel mai recent răspuns: ContSters160686 , utilizator 23:31, 31 Iulie 2010
Principalele drepturi ale consumatorilor sunt:

* de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le afecteze drepturile şi interesele legitime;
* de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adopta în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori;
* de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate;
* de a fi despăgubiţi pentru prejudiciile generale de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloacele prevăzute de lege;
* de a se organiza în asociaţii pentru protecţia consumatorilor în scopul apărării intereselor lor.

Drepturile consumatorilor la încheierea de contracte:

* libertatea de a lua decizii, la achiziţionarea de produse şi servicii,fără a li se impune în contracte clauze care pot favoriza folosirea unor practici abuzive în vânzare, de natură a influenţa opţiunea acestora;
* de a beneficia de o redactare clară şi precisă a clauzelor contractuale, inclusiv a celor privind caracteristicile calitative şi condiţiile de garanţie, indicarea exactă a preţului sau tarifului, precum şi stabilirea cu exactitate a condiţiilor de credit şi a dobânzilor;
* de a fi exoneraţi de plata produselor şi serviciilor care nu au fost solicitate şi acceptate;
* de a fi despăgubiţi pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale;
* de a li se asigura service-ul necesar şi piese de schimb pe toată durata medie de utilizare a produsului, stabilită în documentele tehnice normative sau declarată de către producător ori convenită între părţi;
* de a plăti, pentru produsele sau serviciile de care beneficiază, sume stabilite cu exactitate, în prealabil; majorarea preţului stabilit iniţial numai cu acordul consumatorului.
sesizati OPC.
Informatia este preluata de la OPC.
depuneti o sesizare scrisa la OPC unde sa prezentati situatia de fapt.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protectia consumatorului n fata monopolului ovidiu_i ovidiu_i Care este modul in care legea protectiei consumatorului ii apara pe cei care si-au montat centrala termica individuala fata de monopolul impus de furnizorii de ... (vezi toată discuția)
Returnare. Alexandruuu Alexandruuu Buna ziua. Am o intrebare. Acum cateva zile mi-a fost cumparat cadou un telefon samsung B5722 dual sim dintr-un magazin Vodafone din Piata ... (vezi toată discuția)
Ce trebuie sa stiti inainte sa contactati o agentie imobiliara ContSters214341 ContSters214341 Drepturile consumatorilor in relatia cu o agentie imobiliara sunt protejate mai ales prin prevederile Ordonantei 21/1992. Deoarece cei de la ANPC nu-si ... (vezi toată discuția)