avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1061 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... intrebare: salariat si activitate independenta - ce ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

intrebare: salariat si activitate independenta - ce platesc?

Buna ziua,
lucrez ca tehnician radiolog intr-un spital de stat in Romania.Inafara orelor de serviciu lucrez la o clinica particulara cu activitate independenta (inregistrata la finante) in domeniul medico-sanitar cu un venit care variaza de la o luna la alta cuprinsa intre 500 si 1300 Roni in functie de orele lucrate.Intrebarea mea este:asigurarea de sanatate,somaj,pensie obligatorii si toate cele care mi se retin din salar le platesc din salariul de stat ,avand aceasta activitate independenta sau dependenta(pentru ca dupa noile legi numai stiu cum sa o consider aceasta activitate) ce mai trebuie sa platesc?si cum anume trebuie sa procedez?
Va multumesc frumos.
Cu stima,
Va doresc o zi buna.
Cel mai recent răspuns: grandanat , utilizator 10:24, 6 August 2010
Depinde care este modalitatea de colaborare cu clinica particulara .
Hermina ca tehnician radiolog presupun ca te folosesti de baza materiala a clinicii particulare (sigur nu dispui de un CT sau alt aparat cu care sa faci radiografiile, tomografiile sau ce mai faci) activitatea e cat se poate de dependenta (dupa mine). Contabilii de la clinica particulara sunt mult mai in masura sa te lamureasca, probabil iti retin deja contributiile datorate. Veniturile astea vor fi asimilate salariului ca urmare o sa se plateasca toate taxele ce revin unui venit salarial. Eu am inteles ca "platitorul de venit" e cel ce trebuie sa-si bata capul, in cazul de fata clinica privata. Probabil venitul de 500-1300 RON o sa scada la jumate, dupa ce se aplica toate taxele 31.3%, 11.5%, 16%, PFA-ul nu-si mai prea are rostul daca activitatea e considerata activitate dependenta...