avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 678 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA sau functionar public?
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA sau functionar public?

pot fi inregistrat ca PFA, daca sunt functionar public?
Cel mai recent răspuns: daniel 78 , utilizator 08:33, 3 August 2010
sper sa fie asa!
Cautati comletarile si modificarile din 2009 la legea nr.188/1999 privind functionarii publici,acolo gasiti ce va intereseaza.
stiti cumva si nr. articolului?
stiti cumva si care articol din L188 modificat, face referire la incompatibilitati?
Prin exceptie de la regimul incompatibilitatilor, art. 96 alin. (1) din Legea nr. 161/2003, asa cum a fost modificat de art. 52 din Legea-cadru nr. 330/2009, stipuleaza ca functionarii publici pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice si in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public potrivit fisei postului.r1;
Aceste prevederi au intrat in vigoare la 3 zile dupa publicarea Legii cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, potrivit art. 52 din aceasta.
Inainte, continutul lor era urmatorul: r0;functionarii publici pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice si al creatiei literar-artisticer1;. Iata deci ca s-a extins sfera exercitarii functiilor sau activitatilor rsi in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public potrivit fisei postului.r1; Apreciem ca trebuie precizat intelesul expresiei rin legatura directa sau indirectar1; printr-un act normativ. Pana atunci, ar fi util un punct de vedere din partea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, intrucat aceasta, potrivit art. 4 alin. 1 lit. p) din Hotararea Guvernului nr. 1000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, racorda sprijin si indrumare metodologica autoritatilor administratiei publice, in scopul aplicarii uniforme si corecte a legislatiei din domeniul functiei publice si al functionarilor publicir1;.
Art. 24 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici dispune ca cei care participa la programele de formare a adultilor in calitate de personal specializat (formatori sau personal didactic titular in invatamantul superior) se considera a desfasura activitati compatibile cu exercitarea functiei publice, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatea in domeniul didactic se realizeaza in indeplinirea atributiilor autoritatii sau institutiei publice cu care functionarul public are raporturi de serviciu, conform dispozitiei conducatorului respectivei autoritati sau institutii publice, sau, dupa caz, se realizeaza in afara programului de lucru al functionarului public;
b) activitatea in domeniul didactic se realizeaza cu respectarea regimului conflictelor de interese si fara a afecta interesele sau exercitarea competentelor autoritatii ori institutiei publice cu care persoana in cauza are raporturi de serviciu;
c) persoanele in cauza fac dovada detinerii calificarii necesare pentru a desfasura activitate in calitate de personal specializat.
Prevederile de mai sus, cu privire la cumulul de functii se aplica, cu caracter de drept comun, tuturor categoriilor de functionari publici.
Capitolul X din Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 300/2004 privind activitatea de management resurse umane in unitatile Ministerului Administratiei si Internelor (nepublicat in Monitorul Oficial al Romaniei) reglementeaza conditiile in care politistii si cadrele militare pot ocupa, prin cumul, alte functii decat cele in care sunt incadrati.
Astfel, ocuparea prin cumul este permisa numai in afara timpului destinat exercitarii atributiilor functiei de baza prevazuta in statul de organizare al unitatii din care face parte cel in cauza si fara a afecta indeplinirea obligatiilor specifice.
In cazurile in care este necesara prezenta in unitate, in afara orelor de program, a personalului Ministerului Administratiei si Internelor in vederea executarii unor misiuni, activitati, servicii si sarcini, acesta este obligat sa-si indeplineasca cu prioritate atributiile functiei de baza in care este incadrat.
Personalul Ministerului Administratiei si Internelor poate ocupa, dupa caz, prin cumul, alte functii decat cele in care este incadrat, numai daca:
a) programul de lucru al functiei cumulate nu presupune nerespectarea programului orar al unitatii in cadrul careia este incadrat in functia de baza;
b) nu foloseste in activitatea desfasurata prin cumul aparatura, materiile, date si informatii aflate in folosinta/utilizarea unitatilor din care face parte;
c) nu presteaza garzi (personalul medical) care afecteaza programul de asistenta medicala stabilit in centrele medicale ale Ministerului Administratiei si internelor in cadrul carora isi desfasoara activitatea de baza;
d) nu desfasoara activitati lucrative in cadrul organizatiilor sau societatilor comerciale care furnizeaza bunuri, executa lucrari ori presteaza servicii unitatilor Ministerului Administratiei si internelor;
e) nu desfasoara activitati didactice la institutii de invatamant, activitati de cercetare stiintifica sau de creatie literar-artistica in timpul programului de lucru, stabilit pentru unitatea din care face parte.
Personalul Ministerului Administratiei si Internelor care intentioneaza sa ocupe, prin cumul, alte functii are obligatia de a solicita, prin raport scris, aprobarea sefului/comandantului direct. Raportul trebuie sa cuprinda date referitoare la locul de munca ocupat prin cumul, functia, programul de lucru, clauzele contractuale si alte date pe care seful/comandantul le considera utile.
Personalul care cumuleaza alte functii are obligatia de a aduce la cunostinta sefului/comandantului unitatii toate modificarile intervenite (incetarea activitatii, schimbarea functiei etc.).
Seful/comandantul analizeaza raportul si hotaraste asupra solicitarii, tinand seama de dispozitiile actelor normative de nivel superior si de cele ale Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 300/2004.
Cumularea altor functii si exercitarea acestora intr-un mod care contravine demnitatii, prestigiului si normelor de comportare ce decurg din calitatea de politist/militar, atrag raspunderea civila, disciplinara, materiala sau penala. Raspunderea este angajata si in cazurile in care se constata ca prin exercitarea atributiilor altor functii sunt neglijate obligatiile izvorate din functia de baza, ori este diminuata capacitatea fizica sau psihica necesara indeplinirii corespunzatoare a acestor obligatii, sau ca, prin pozitia adoptata in cadrul relatiilor ce decurg din atributiile functiei cumulate, este deformata imaginea proprie si aceea de lucrator in activitate al Ministerului Administratiei si Internelor.

Alte discuții în legătură

Drepturi salariale pentru cumul de functii cory_r cory_r functionarii publici sant platiti pentru cumulul de functii ( daca da in baza carui art. de lege ) mentionez ca a doua functie nu are nimic comun cu prima si ... (vezi toată discuția)
Cumul de functii secretar unitate administrativ teritoriala aleko27 aleko27 Buna ziua, Secretarului de unitate administrativ teritorial, exercitand prin dispozitia Primarului functie publica de conducere de sef serviciu, prin cumul ... (vezi toată discuția)
Politistul poate practica legal taximetria? lantinidium lantinidium Am fost solicitat sa ma pronunt [b]daca un politist poate practica, bineinteles legal, taximetria in timpul liber.[/b] Eu cred ca poate. Ce parere aveti? Ati ... (vezi toată discuția)