Buna ziua.Am primit acum citeva minute in urma ,un nr de 3 facturi (traduse in data de 20.07.2010) pt.marfa second- hand achizitionata din Germania de la o firma care nu are nici un cod de inregistrare fiscala.Firma care a efectuat achizitia este platitoare de TVA -inregistrata in vectorul fiscal -TRIMESTRIAL -,dar nu doreste sa se inregistreze in Registrul pt achizitii intracomunitare,intrucit doreste in scurt timp sa si lichideze stocul de marfa si sa si inceteze activitatea.
Doresc sa mi spuneti ce am eu de facut in aceasta situatie,anume ce declaratii am de depus la Admin.Financ.legat de achizitiile efectuate si pt viitor cind patronul doreste incetarea activitatii firmei.
facturile nu au fost intocmite in baza unei comenzi? au venit asa pur si simplu?
nu ati receptionat si marfa?
ce regim au aceste facturi? regim special pt bunuri second-hand?
Facturile au venit ulterior marfii.Marfa a ajuns insotita de un contract de vinzare -cumparare.Am intocmit NIR si le am inregistrat in ct.408-Furnizori-facturi nesosite.,la intrarea marfii in magazin.Acum voi inregistra 408=401,nu am TVA deductibil,dar ca si declaratii fiind o achizitie din Germania nu stiu ce trebuie sa fac. -Devine firma platitoare de TVA-lunar de laTVA- trimestrial cum e declarata?
-Trebuie sa intocmesc Decl 300 numai pt luna iulie si sa o depun pina la 25.07.2010 ?
-Trebuie sa depun si alte declaratii pt acest tip de achizitie?
Multumesc pt ajutor.
Sint facturi ,nici nu am mai vazut asa tip de facturi,au fost traduse de un traducator autorizat;sint evidentiate cantitatile si preturile pe ele -si achitarea sume,au semnatura,stampila de la furnizor,denumirea furnizorului dar nici un cod de inregistrare fiscala pe ele nu am gasit.
Ma tot uit pe ele de cind le am primit si nu vad ce am nevoie.
Nu stiu ce sa fac in aceasta situatie.