Va rog, daca se poate sa ma ajutati cu urmatoarea problema. Contractele de inchirieri (bunuri personale) se inregistreaza la administratia financiara inainte de incheierea acestora sau dupa? Mai exact care sunt pasii care trebuie urmatii pentru inregistrarea contractelor? (declaratie de venit estimat, etc) Multumesc foarte mult!
Contractul se incheie in cate parti participa la incheierea lui , se semneaza inainte de a se inregistra la administratie. Se completeaza o declaratie 220 in doua exemplare impreuna cu actele care dovedesc titlul bunului inchiriat, copii de pe cartile de identitate ale persoanelor fizice sau in cazul persoanelor juridice copii dupa certificatul de inregistrare. Se prezinta actele la inspectorul de zona (dupa stada), vefifica actele si declaratia daca sunt corect completate, va da un aviz favorabil si va trimite la registratura sa inregistrati contractul . Dupa inregistrare, la interval de 20-30 de zile veti primi acasa decizia de impunere cu sumele pe care trebuie sa le platiti cu titlu de impozit.
Asta-i tot.
Succes!
Rezilierea se poate face in cel putin doua moduri:
1. Prin acord comun, adica proprietarul impreuna cu chiriasul formuleaza o cerere sau completeaza un tipizat de la xerox prin care reziliaza contractul de inchiriere, se prezinta in fata inspectorului de strada, se legitimeaza si semneaza rezilierea contractului ;
2. Daca in cuprinsul contractului de inchiriere se prevede ca acel contract inceteaza prin denuntare unilaterala facuta de oricare parte contractanta, se formuleaza o cerere prin care se instiinteaza directorul ad-tiei financiare ca acel contract inceteaza de la data de....prin denuntare unilaterala facuta de una din parti, potrivit art....., pct....lit...din contract;
3. Se poate rezilia la judecatoria de sector sau din localitatea unde se afla imobilul in urma obtinerii unei hotarari judecatoresti prin care solicitati rezilierea contractului pentru: neplata chiriei,neplata intretinerii pentru imposibilitatea de convietuire datorita comportamentului neadecvat afisat de chirias..., si altele.....(in functie de prevederile contractului pe care intelegeti sa-l incheiati)
4. In situatia in care chiriasul pleaca mai devreme decat este pevazut in contract puteti sa-i solicitati sa formuleze o cerere prin care denunta unilateral contractul de inchiriere iar dvs. il prezentati la Ad-tia financiara si declarati ca semnatura de pe cererea respectiva apartine fostului chirias.
Dupa folosirea uneia din cele 4 variante, solicitati de la informatii o declaratie fiscala princare completati rubricile cu venitul brut incasat din veniturile din chirii si o depuneti in acelasi timp cu cererea de reziliere/denuntare a contractului de inchiriere.
Succes!
Este de preferat sa depuneti aceste cereri de incetare a contractelor de inchiriere in doua exemplare, dincare unul il opriti dvs. iar celalat il lasati la Registratura.