avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 598 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara pe durata studiilor
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara pe durata studiilor

Sunt studenta in anul III, am 21 ani, parintii mei sunt divortati, iar pe durata anilor I si II, toate cheltuielile au fost suportate de mama mea cu exceptia a 5 luni in care am primit de la tatal meu cate 200 lei in fiecare luna. Avand in vedere ca mama mea ma ajuta lunar cu 1000 euro, iar salariul tatalui meu este de aprox. 800 euro, ma intereseaza care este suma pe care as putea sa o obtin din partea lui. Au vreo importanta valoarea cheltuielilor totale(facultatea fiind in alt oras) si suma din partea mamei? De asemenea, pot pretinde ceva in plus pentru ca in primii doi ani de facultate nu am primit mai nimic?
Multumesc anticipat!
Ultima modificare: Miercuri, 4 August 2010
cristina.andreea, utilizator
Cel mai recent răspuns: m_ella2005 , utilizator 09:04, 4 August 2010
Pensia alimentara se calculeaza astfel, in funtie de numarul copiilor pe care ii are in intretinere persoana in cauza
- pentru un copil : 25% din venitul net
- pentru doi copii: 33,33% din venitul net pentru ambii copii ( 16,66% pentru fiecare copil )
- pentru trei sau mai multi copii: 50% din venitul net pentru toti copiii ( fiecare copil va primi 50% din venitul net impartit impartit la numarul de copii aflati in intretinere )

Iar pentru a recupera banii pe care nu i-ai primit in primii doi ani de facultate trebuie sa depui la politie o plangere penala impotriva tatalui tau pentru abandon de familie.
1. Daca avti o hotarare judecatoreasca de stabilire a pensiei de intretinere pentru major, suma pe care v-o datoreaza tatal dv este cea trecuta in hotarare