avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1004 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... deci....pfa in noul context
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

deci....pfa in noul context


Dragii mei!

Am si eu o mare dilema la care chiar am nevoie de o rezolvare....."ieri"!

Eu lucrez ca PFA cu cod caen 6619 - Activităţi auxiliare intermedierilor financiare, exclusiv activităţi de asigurări şi fonduri de pensii, care nu stiu daca este sau nu incadrat la independent sau dependent ( este un cod caen cerut de banci). Pana acum am avut de platit 16% ( 10 % retinut la sursa - in mai depun declaratia - in august vine Decizia Finala de Impunere - pana la sfarsitul anului platesc diferenta....cu sau fara penalizari).Acum am inteles ca mai platesc inca 16.5% ( Cas Cass si somaj). Este OK, si mi se pare normal! Asta daca nu cumva cineva mi-a spalat creierul si am inceput sa vad stele verzi...:O
Din discutiile de pe forum am inteles ca depunem declaratii lunar la pensii si somaj si ca asigurare de sanatate este virata automat de catre platitorul venitului.

Deci! VIREAZA PLATITORUL ASIGURARE DE SANATATE SAU NU? Daca DA, ar trebui deci sa-mi opreasa 10% impozitul retinut la sursa + 5.5% sanatatea ( eventual + 0.85% concediile medicale ). Corect?:stunned:

Mentionez ca nu am norma de venit si lucrez in sistem real cu retinere la sursa! Daca cunoaste cineva sistemul asta...........PLEASEEEEEEE!B-)

Va multumesc mult de tot si evident astept si opinia celor "avizati"?=D>
Cel mai recent răspuns: George David , Contabil 13:01, 10 August 2010
Daca se considera activitate independenta cotele de contributii individuale datorate se aplica la venitul net realizat, respectiv, CAS-10,5%; CASS-5,5%; Contrib somaj-0,5%.