salutare!
in luna iunie a.c. am contractat si eu internetul mobil de la vodafone...din pacate netul nu functioneaza la parametri satisfacatori, motiv pt care am solicitat rezilierea contractului. Am facut solicitare de reziliere si mi-au dat urmatorul raspuns: " .... va informam ca Vodafone Romania S.A. a respectat legea in vigoare pana la data de 23 iulie 2010, aplicand taxa unica de reziliere inainte de termen. Incepand din 23.07.2010, odata cu intrarea in vigoare a legii 161/2010 si in conformitate cu aceasta, Vodafone a inceput aplicarea taxei de justa despagubire, care consta in taxa curenta de reziliere impartita la numarul de luni ramase pana la expirarea perioadei contractuale.
Va informam ca taxa care se aplica in situatia rezilierii inainte de termen se calculeaza dupa urmatorul model: -taxa curenta de reziliere impartita la perioada pentru care s-a incheiat contractul inmultit cu numarul de luni ramase pana la expirarea contractului.
De exemplu: la o taxa de reziliere de 150 Euro pentru o perioada contractuala de 24 luni, ramanand 22 luni (in cazul abonamentului dumneavoastra) pana la expirarea perioadei contractuale taxa de justa despagubire este: 150:24x22 = 137.5 Euro. "
cum as putea proceda in acest caz? Mi se pare exagerata "taxa de justa despagubire"
Art. I. — Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 84. — Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau Intelegere Intre parti, In cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate In cazul denuntarii unilaterale.”
Art. II. — In anexa la Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele Incheiate Intre comercianti si consumatori, republicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, In cazurile In care:
— comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
— comerciantul nu si-a Indeplinit obligatiile contractuale;
— comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe In cazul denuntarii unilaterale;”.
Suntem luati in bombeu si de prestatorii de servicii si de guvernanti care nu clarifica natura "abuzurilor".
Nu sunt expert in materie de legi, poate un expert, coleg, intervine si ne spune mai clar. Eu inteleg ca anularea taxei de reziliere nu impiedica operatorul sa ceara taxa de justa de despagubire care reprezinta, dupa umila mea intelegere, exact acelasi lucru. "Alta Marie cu alta palarie" #-o cum se spune in popor.
L.C.
oana , te invat eu daca doresti o metoda care nu trebuie sa fie juridica ....
uite si eu am avut aceasi problema si am dorit sa scap de internet fara sa il mai platesc . Mergi frumos la firma , si spui ca trebuie sa pleci din tara pe o perioada nedefinita si ca doresti sa suspendezi serviciul de internet pe o perioada nedefinita pana te intorci inapoi . (sau poti spune ca pleci in alte localitati in interes de munca si ca nu ai cum sa folosesti internetul in acel timp ) . Daca dai de o persoana intelegatoare , cum am dat si eu , te pune sa faci o cerere si iti opreste netul si nu platesti nimic . ( sper ca am inteles bine problema si ca nu am vorbit degeaba ) . O zi buna , sper sa rezolvi :P .