In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi se va prelungi contractul cu 24 de luni, insa nu mi-a specificat faptul ca in caz de reziliere va fi perceput vreo taxa. Tin sa mentionez ca nu am cumparat niciun telefon cu pret promotional in aceasta perioada.
Am fost la un alt operator de telefonie mobila pentru a-mi porta numarul, iar in urma acestui fapt, am primit un mesaj ca la urmatoarea factura mi se va aplica o despagubire pentru reziliere inainte de termen.
Este aceasta despagubire abuziva sau nu?
uitati ce zice legea 161/2010
rt. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."
Art. II
In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:
comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".
ca sa reziliati contractul ii trimiteti cu 30 de zile o scrisoare recomandata cu confirmare de primire si solicitati rezilierea si trimiteti si o copie ale articolelor ce leam enumerat mai sus
si nu o sa mai ceara niciun fel de taxa
Am fost la sediul Vodafone si mi-au confirmat ca si in cazul unui preaviz de 30 de zile, va trebui sa achit contravaloarea abonamentului pe perioada restanta, angajatul, foarte amabil, mi-a si calculat suma datorata.
Dupa refuzul celor de la Vodafone, am contactat ANPC, situatia rezolvandu-se in favoarea mea. Recomand celor in situatia mea sa apeleze cu incredere ANPC.
Iata si raspunsul: [ link extern ]