Acum un an am prelungit contractul de telefonie cu R...telecom, si am primit gratuit un telefon.
Mai sunt vreo cateva luni pana expira contractul, dar eu vreau sa reziliez acum.
Cei de la relatii cu clientii mi-au spus ca nu pot rezilia fara sa platesc taxa de reziliere, deoarece am beneficiat de un bonus(telefonul gratuit).Legea 161/2010 nu se aplica in acest caz?
Mi s-a adus la cunostinta ca termenul de preaviz e de 30 de zile.Acest lucru este ilegal conform legii 193/2000, nu?
Clauza contractuala conform careia consumatorii trebuie sa plateasca o taxa de reziliere a contractului de prestari servicii, in suma fixa, in situatia cererii de reziliere inainte de expirarea perioadei minime contractuale poate fi constatata ca fiind abuziva doar de instanta.
Prestatorul de servicii poate demonstra ca suma fixa mentionata in contract este despagubirea pentru costurile beneficiilor acordate consumatorului, in acest caz clauza nu mai este abuziva, deoarece nu creeaza un dezechilibru intre drepturile si obligatiile partilor.
Va puteti adresa Comisariatului pt Protectia Consumatorului din judetul dumneavoastra. Posibilitatile lor de a actiona in astfel de cazuri sunt limitate insa;
astfel, in ipoteza in care prestatorul nu demonstreaza ca taxa ceruta acopera doar costurile beneficiilor, comisarii vor incheia un proces-verbal de constatare in care precizeaza ca exista indicii privind existenta unei clauze abuzive. Acest act se trimite la judecatorie, care eventual, poate sa constate clauza abuziva, sau dimpotriva. Procesul va dura in jur de 1 an.
Cred ca s-a dat prea multa importanta acestui act normativ si nu s-a explicat indeajuns eficienta acestuia.Actiunea in constatare a clauzei abuzive, o puteti formula si in nume propriu (in temeiul Legii nr. 193/2000), in situatia in care nu doriti sa va adresati protectiei consumatorilor.