Documentele necesare pentru înregistrarea menţiunilor privind schimbarea formei juridice a unei societăţi comerciale
(art. 205 din Legea nr. 31/1990, republicată)* :
1. Cerere de înregistrare (original);
2. Actul modificator al actului constitutiv (hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor decizia asociatului unic
original);
3. Actul constitutiv, corespunzător noii forme juridice de societate (original);
4. Certificatul de înregistrare şi, după caz, anexa/anexele (original*);
5. Dacă este cazul:
- alte acte doveditoare - declaraţii pe proprie răspundere ale asociaţilor/acţionarilor nou cooptaţi/ administratorilor sau
cenzorilor nou numiţi (original), specimenele de semnătură ale reprezentanţilor legali (original), dovezile privind efectuarea
vărsămintelor noilor aporturi pentru majorarea capitalului social (copii) etc.;
- actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor, auditorilor nou numiţi.
6. Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
- persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani
(model 1 - original);
- persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitarveterinar,
protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2 - original).
7. Dacă este cazul:
- alte avize prealabile prevăzute de legile speciale (copie);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original);
8. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
* certificatul şi anexa/anexele vor fi predate în original în momentul prezentării comerciantului în vederea ridicării
certificatului de înscriere de menţiuni şi a celorlalte documente, procedându-se la anularea lor prin grija personalului ORCT.
Excepţie face situaţia în care, la momentul cererii, comerciantul optează pentru eliberarea documentelor prin poştă sau email,
în acest caz originalele fiind predate odată cu depunerea dosarulu