NR. 18
Documente necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea denumirii unui
comerciant
*
:
1. Cererea de înregistrare (original);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi a rezervării firmei (original);
3. Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare (copie);
4. Actul modificator al actului constitutiv (hotărârea adunării generale a asociaţilor acţionarilor/decizia asociatului unic sau
actul adiţional la actul constitutiv, original);
5. Certificatul de înregistrare şi, după caz, anexa/anexele (original*);
6. Actul constitutiv actualizat;
7. Dacă este cazul:
- Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3
ani (model 1 - original);
persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitarveterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2 - original).
- Avizele prealabile prevăzute de legile speciale (original);
- Împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
8. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
- taxe de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
* certificatul şi anexa/anexele vor fi predate în original în momentul prezentării comerciantului în vederea ridicării
certificatului de înscriere de menţiuni şi a celorlalte documente, procedându-se la anularea lor prin grija personalului ORCT.
Excepţie face situaţia în care, la momentul cererii, comerciantul optează pentru eliberarea documentelor prin poştă sau email, în acest caz originalele fiind predate odată cu depunerea dosarului.