avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 966 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Magazin
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Magazin

Am inceput construirea unui magazin. Materialele pe care le achizitionez cu factura cum le inregistrez?Ce trebuie facut in timpul lucrarii sau la sfarsitul lucrarii?Nu am firma angajata pt. a construi magazinul.
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 19:40, 6 August 2010
ai deja o societate comerciala pt care construiesti magazinul?
daca ai , cumperi direct pe firma materialele;-
completare la ce a spus colegul..
adunati toate facturile si Bf. intr-o folie,apoi faceti un deviz de lucrari si Pv. de receptie la sf. terminari de construit.Contabila va sti sa le inregistreze-..Succes!!
Vroiam sa stiu si eu.
Plecam de la premisa ca aveti in regula partea de autorizatii de constructie .
Lucrarea este in regie proprie .
Deja exista o societate , inregistrata si functionala . pe numele careia se face constructia .
Materialele de constructie si alte elemente , stiu eu , de natura ferestrelor, usilor etc vor fi cumparate cu factura de la diversi furnizori , si se vor inregistra in contabilitate ca elemente de imobilizari in curs .
Separat de acestea , vor fi alte elemente , de natura unor instalatii ( stiu eu, de exemplu aer conditionat ) - acestea in masura in care pot functiona de sine statator nu vor face parte din connstructia propriu-zisa.
Apoi, alte elemente de natura racordului la apa, energie etc - pentru care veti avea facturi de la furnizorii de utilitati se vor adauga si ele la valoarea cladirii.
Daca sunteti platitor de tva - deduceti tva din facturile de achizitie .
Apoi, toate acestea , alaturi de manopera - banuiesc ca veti avea niste salariati platiti pentru a face aceste lucrari , sau pot fi si terti , care va vor emite si dansii facturi - se vor aduna in acel cont de imobilizari in curs.Tot acolo vor fi si cheltuielile initiale de autorizare a lucrarilor .
La sfirsitul lucrarilor , in baza unui proces verbal de receptie , ceea ce ati adunat in acel cont va trece , din punct de vedere contabil intr-un alt cont - cel de imobilizari - cladiri.
Acea cladire devine un activ pentru persoana juridica .
Acel activ trebuie declarat la impozite si taxe locale , in vederea impunerii, in termen de 30 de zile de la data receptiei.
Cred ca daca este vorba de o constructie noua , mai sunt cateva elemente de natura juridica ce trebuie perfectate - numar cadastral, intabulari etc - nu ma pricep prea bine . Adresati o intrebare in sectiunile colegilor juristi sa va spuna ce trebuie facut .


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Demolare cladire proprietate ioanatodi ioanatodi Se va demola o cladire a firmei , proprietate , si am primit un deviz de demolare pentru a-l inregistra . Ideea e ca nu m-am mai confruntat cu aceasta ... (vezi toată discuția)
Majorare valoare mijloc fix. pasi de urmat la taxe locale marianconta marianconta Buna seara. Am majorat valoarea unui mijloc fix si as vrea sa stiu ce pasi trebuie sa urmezi pentru actualizarea valorii la [i][u]directia de impozite si taxe ... (vezi toată discuția)
Constructie noua simona12 simona12 firma la care lucrez construieste o cladire noua pt birourile firmei. Doresc sa stiu ce intregistrari contabile se fac pana la definitivarea lucrarilor si ... (vezi toată discuția)