Plecam de la premisa ca aveti in regula partea de autorizatii de constructie .
Lucrarea este in regie proprie .
Deja exista o societate , inregistrata si functionala . pe numele careia se face constructia .
Materialele de constructie si alte elemente , stiu eu , de natura ferestrelor, usilor etc vor fi cumparate cu factura de la diversi furnizori , si se vor inregistra in contabilitate ca elemente de imobilizari in curs .
Separat de acestea , vor fi alte elemente , de natura unor instalatii ( stiu eu, de exemplu aer conditionat ) - acestea in masura in care pot functiona de sine statator nu vor face parte din connstructia propriu-zisa.
Apoi, alte elemente de natura racordului la apa, energie etc - pentru care veti avea facturi de la furnizorii de utilitati se vor adauga si ele la valoarea cladirii.
Daca sunteti platitor de tva - deduceti tva din facturile de achizitie .
Apoi, toate acestea , alaturi de manopera - banuiesc ca veti avea niste salariati platiti pentru a face aceste lucrari , sau pot fi si terti , care va vor emite si dansii facturi - se vor aduna in acel cont de imobilizari in curs.Tot acolo vor fi si cheltuielile initiale de autorizare a lucrarilor .
La sfirsitul lucrarilor , in baza unui proces verbal de receptie , ceea ce ati adunat in acel cont va trece , din punct de vedere contabil intr-un alt cont - cel de imobilizari - cladiri.
Acea cladire devine un activ pentru persoana juridica .
Acel activ trebuie declarat la impozite si taxe locale , in vederea impunerii, in termen de 30 de zile de la data receptiei.
Cred ca daca este vorba de o constructie noua , mai sunt cateva elemente de natura juridica ce trebuie perfectate - numar cadastral, intabulari etc - nu ma pricep prea bine . Adresati o intrebare in sectiunile colegilor juristi sa va spuna ce trebuie facut .