avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 210 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Majorare valoare mijloc fix. Pasi de urmat la taxe ...
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Majorare valoare mijloc fix. Pasi de urmat la taxe locale

Buna seara.
Am majorat valoarea unui mijloc fix si as vrea sa stiu ce pasi trebuie sa urmezi pentru actualizarea valorii la directia de impozite si taxe locale .
Multumesc frumos.
Cel mai recent răspuns: carmen01011958 , moderator 01:17, 19 Noiembrie 2016
Trebuie să mergeți la direcția de impozite și taxe locale cu documentația aferentă majorării.
Și depinde cum a fost făcută majorarea, actele necesare sunt aici :
[ link extern ]

"-Raportul de reevaluare, întocmit de expert A.N.E.V.A.R., însotit de dovada că rezultatele evaluării au fost înregistrate în baza de date, cuprinzând valorile impozabile ale clădirilor, gestionată de Asociatia Națională a Evaluatorilor Autorizati din Romania (ANEVAR) (fotocopie);
-Hotărârea adunării generale a acționarilor/decizia asociatului unic, privind aprobarea înregistrării în evidența contabilă, a rezultatului raportului de evaluare, după caz (fotocopie);
-Balanța de verificare aferentă lunii înregistrării în evidența contabilă a valorii rezultate în urma raportului de evaluare, însoțită de fișa contului corespunzător (original);
-In cazul executarii unor lucrari de modernizare /desfiintare partiala sau totala a unei cladiri / parti din cladire, ce au necesitat emiterea unei autorizatii de construire: Autorizatia de construire, procesul verbal de receptie la terminarea lucrarilor (pentru cladirile executate integral inainte de expirarea termenului prevazut in autorizatia de construire, dar intocmit nu mai tarziu de 15 zile de la data terminarii efective a lucrarilor, precum si pentru cladirile executate integral la termenul prevazut in autorizatia de construire, data din aceasta, cu obligativitatea intocmirii procesului-verbal de receptie in termenul prevazut de lege) si / sau procesul verbal de receptie partiala, consemnandu-se stadiul lucrarilor, precum si suprafata construita desfasurata in raport cu care se stabileste impozitul pe cladiri, pentru cladirile ale caror lucrari de constructii nu au fost finalizate la termenul prevazut in autorizatia de construire si pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilitatii autorizatiei, in conditiile legii, la data expirarii acestui termen si numai pentru suprafata construita desfasurata care are elementele structurale de baza ale unei cladiri, in speta pereti si acoperis, documentul care atesta regularizarea taxei pentru autorizatia de construire, anuntul de incepere a lucrarilor autorizate la autoritatea administratiei publice locale emitente a autorizatiei si la Inspectoratul de Stat in Constructii (fotocopie);
-Declaratie pe propria raspundere, cunoscand prevederile legii penale privind falsul in inscrisuri, din care sa reiasa faptul ca toate cheltuielile atribuite direct investitiei, se regasesc in valoarea declarata organului fiscal (original);
-In situatia in care lucrarile efectuate ce au modificat masa impozabila, nu au necesitat emiterea unei autorizatii de construire, se depune o declaratie pe propria raspundere, cunoscand prevederile legii penale privind falsul in inscrisuri, din care sa reiasa aceasta situatie de fapt, insotita de Contract de prestari servicii, incheiat cu constructorul/ antreprenorul/furnizorul, proces verbal de receptie/la terminarea lucrarilor /de punere in functiune etc., semnat cu constructorul /antreprenorul /furnizorul etc., ce serveste drept document de inregistrare in evidenta operativa si in contabilitate, in cazul in care lucrarile de modernizare nu au fost efectuate in regie proprie, (fotocopie);
-Fisa analitica a contului 231-imobilizari in curs, cu evidentierea urmatoarelor operatiuni: platile efectuate catre organul emitent al autorizatiei de construire si I.S.C., inregistrarea echipamentelor tehnologice aferente investitiei precum si a tuturor cheltuielilor atribuibile direct investitiei (original);
-Balanta de verificare, aferenta lunii inregistrarii in evidenta contabila, a modificarii valorii de impunere a cladirii, insotita de fisa contului corespunzator (original);
-Bilant contabil, aferent exercitiilor financiare precedente, inregistrat la A.N.A.F., in situatia in care modificarea valorii de impunere a cladirii, a fost efectuata in ultimii cinci ani fiscali precedenti anului in curs (fotocopie);"

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Impozit caldiri persoane juridice oanazaharov oanazaharov Buna ziua! As vrea sa va intreb daca in conditiile in care firma mea are ca obiect principal de activitate- vanzare si cumparare de imobile proprii- trebuie ... (vezi toată discuția)
Lucrari de autorizatie yssas yssas buna ziua! as dori sa imi spuneti ce se poate face in situatia data. o persoana juridica isi construieste o cladire pe baza unei autorizatii de construire. i ... (vezi toată discuția)
Recalculare impozit pe cladire ContSters257326 ContSters257326 buna ziua, Am o intrebare legata de recalcularea impozitului pe cladiri/teren. in 2011 am cerut un certificat fiscal de la DGITL, fiindu-mi necesar pentru ... (vezi toată discuția)