ciandreea a scris:
Contractul de cesiune de creante, incheiat in baza Ordinului MFP 1308/2009 privind unele masuri pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare....., produce efecte in fata organelor fiscale si daca nu este incheiat in forma autentica?
In acest caz, in care trebuie incheiat obligatoriu in forma autentica, in baza carui act normativ se impune acest lucru?
Vezi:
Ministerul Economiei si Finantelor
Metodologia din 1 noiembrie 2007 (Metodologia din 2007) de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.
Publicat in Monitorul Oficial 785 din 20 noiembrie 2007 (M.Of. 785/2007)
CAPITOLUL II - Procedura de solutionare a solicitarilor de rambursare
A. Solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare
4. Deconturile cu sume negative cu optiune de rambursare se inregistreaza in evidenta pe platitor intr-o fisa separata, numita "Sume de rambursat", si se transmit zilnic, pe baza "Notei de predare-primire", la Compartimentul de analiza a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, in vederea efectuarii analizei de risc.
5. Se supun procedurii de solutionare numai deconturile cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere.
Persoanele impozabile care depun astfel de deconturi, dupa expirarea termenului legal de depunere, vor prelua suma negativa in decontul perioadei fiscale urmatoare.
6. Solicitarile de rambursare se solutioneaza, in ordinea cronologica a inregistrarii lor la organul fiscal, in termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data depunerii decontului cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.
.................................
B3. Analiza documentara
3. Pentru efectuarea analizei documentare, compartimentul de specialitate solicita persoanei impozabile sa prezinte:
-jurnalele de vanzari si de cumparari;
-balantele de verificare;
-contracte comerciale, facturi si documente vamale care sa ateste exportul efectuat;
-documente care sa ateste efectuarea unei investitii, precum si alte documente din care sa rezulte suma solicitata la rambursare;
-orice alte documente pe care organul fiscal le considera necesare pentru justificarea rambursarii.
Documentele vor fi prezentate in original si in copie si trebuie sa se refere la perioada din care provine suma negativa de taxa pe valoarea adaugata.
================================
Nu se face vorbire de forma autentica a actului.