Buna ziua,
Ma numesc Andrei si sunt din Bucuresti. Acum 2 ani de zile am incheiat un contract pe 2 ani cu [EDITAT]. Stiind ca anul acesta imi expira, am sunat la ei sa imi rezilieze contractul pentru ca sunt total dezamagit de servicile oferite. Dansii mi-au spus ca acest contract a fost facut pe 3 ani, nu pe 2. Am ramas interzis. I-am intrebat cum pot sa imi reziliez contractul, iar ei au spus ca pot doar daca achit suma lunilor ramase. Am cautat pe internet si, conform legii 161/2010 imi pot rezilia contractul fara a avea probleme cu ei in viitor. Spuneti-mi ce sa fac, pentru ca numai suport acest internet, acesti oameni neseriosi care au angajat 'specialistii IT' pe pile sau dupa gradele de rudenie. Va multumesc !
Va rog sa nu indentificati persoane in mesaje, multumesc
Notificati-le in scris, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire si valoare declarata (care are un borderou) faptul ca de la data de ... reziliati contractul, toate clauzele abuzive fiind nule, in baza prev. Legii nr. 161 din 12 iulie 2010 - pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori
Art. I
1.Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale."
Art. II
1.În anexa la Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"j) restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care:
- comerciantul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);
- comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale;"
-****-
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 497 din data de 19 iulie 2010