am o prietena care vrea sa se pensioneze pe caz de boala pt TBC, a fost la comisie si i s-a spus ca e prea curand sa o pensioneze , deoarece nu au o traiectorie exacta a bolii si trebuie astepte sa vada ce se mai intampla si sa mai revina in ianuarie anul viitor.
Ce poate sa faca legal, nu are nici un alt venit, nimeni nu o poate angaja cu boala asta si mi se pare ca este un drept incalcat, acela de a refuza sa ia o pensie in urma acestei boli, mai ales ca nu are cu ce se intretine.
Va multumesc !
Cris
Nu inteleg ce-a spus comisia de expertiza medicala intrucat nu sunt medic. :)
Comisia de expertiza a emis o decizie medicala sau nu? Caci numai decizia medicala poate fi contestata.
Daca veniturile doamnei sunt mici, poate solicita si obtine un venit minim garantat, in conditiile Legii nr. 416/2001. Dosarul se depune la directia de asistenta sociala a primariei de care apartine.
Pentru anul 2010, venitul minim garantat, conform Legii 416/2001, este de:
-125 Ron pentru o persoana singura;
-225 Ron pentru familiile formate din doua persoane;
-313 Ron pentru familiile formate din trei persoane;
-390 Ron pentru familiile formate din patru persoane;
-462 Ron pentru familiile formate din cinci persoane;
-31 Ron pentru fiecare alta persoana, peste numarul de cinci, care face parte din familie.
Nu s-a emis o decizie medicala , s-a mentionat doar ca va reveni la reevaluare anul viitor, in functie de cum se va vedea ca evolueaza boala.
Intrebarea mea este cum poate legal sa faca ceva sa primesca niste bani sa se intretina? mi se pare ca i se incalca drepturile..
Va multumesc si astept raspunsul dvs. in continuare.
Spuneti-mi va rog, daca stiti cumva ce reprezinta aceste venituri mici, exista o limita anume , trebuie sa faca vreo dovada , sau se da declatatie pe proprie raspundere?