Buna ziua,
Ma gasesc in aceiasi situatie ca Ana, in speta am un abonament la Orange pe care l-am prelungit cu cateva luni in urma pe 12 luni fara a beneficia de vreo oferta de vreun fel.
In momentul de fata, ma gasesc intr-o situatie in care sunt obligat sa renunt la abonament sau sa-l micsorez. Cum a doua varianta a fost explicit respinsa de catre Orange (3 angajati Orange mi-au confirmat asta), singura varianta a ramas rezilierea.
Cum face Orange rezilierea:
1. Inregistreaza cererea de reziliere "telefonic", nimic scris, chiar daca m-am oferit.
2. Se plateste la urmatoarea data de facturare o taxa (?!) in valoare de nr de luni ramase in contract x valoarea contractului fara TVA (atentie). Daca aceasta factura care nu este emisa in nici un fel (trebuie sa o ceri la casa) nu este platita, se considera ca te-ai razgandit in privinta cererii de reziliere (care nu stii daca exista) si totul se desfasoara ca mai inainte.
3. Cum pot face o cerere in scris (eventual daca puteti recomanda un avocat-ajutor de specialitate) ca sa cer sa se rezilieze contractul fara sa platesc taxa inventata de ei ( e clar ca e inventata doar pt a speria clientii)?
4. Pot face/trimite cererea la Protectia Consumatorilor, pt a avea un suport in cazul unui proces? NU am de gand (oricum nu o sa mai pot) sa mai platesc abonamentul, dar sper sa terminam in conditii amiabile.
Nu astept raspunsuri gen: "incercati sa rezolvati amiabil, discutii etc". Exista un grad de nesimtire la orice multinationala din Ro ca sa stiu ca se rezolva numai in scris + amenintari cu procese.
...............................................................................
Edit(din actul aditional la contract):
-- imi cer scuze pentru punctele din citat, nu a iesit bine la xerox copia--
Art.2. Partile consimt prelungirea relatiei contractuale cu o noua perioada minima contractuala de 12 luni; perioada minima contractuala incepe fie de la data expirarii perioadei contractuale aferente perioadei come.. vigoare, fie de la data intrarii in vigoare a prezentului act aditional in cazul in care clientul este in perioada prel... tacite succesive.
In cazul denuntarii unilaterale a contractului sau in cazul cesiunii la initiativa Clientului in cursul perioadei contractuale, Clientul va plati o suma reprezentand valoarea abonamentului inmultita cu numarul de luni rama... la expirarea perioadei minime contractuale, la care se adauga daune in cuantum de 100 Euro, pentru fiecare ... SIM.
Clientul este de acord sa mentina planul tarifar ales prin prezenta oferta pentru toate cartelele SIM pe o perio.. minim 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului plan aditional. Inainte de indeplinirea acestui termen ... fiecare cartela SIM transferata pe un plan tarifar inferior celui ales sau din afara grupei de abonamente .. acestuia, Clientul va plati daune in cuantum de 100 Euro. Daunele solicitate sunt considerate ju... avand in vedere faptul ca oferta initiala este personalizata si adaptata in functie de cerintele si nevoile Clientului .... fiecarei achizitionari ulterioare a unui telefon la un pret special in conditiile programului Orange Thank You, ...perioada fixa de 12/24 luni, in functie de oferta pe care pentru care clientul va opta la momentul respectiv. Aceasta p... se va calcula de la data achizitionarii fiecarui telefon.
Celelalte dispozitii contractuale raman neschimbate. Incheiat in 2(doua) exemplare originale, cate unul pentru.. parte , azi 17/04/2010.