avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 238 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Cetaten strain (Non-UE) casatorit cu cetatean roman. ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Cetaten strain (Non-UE) casatorit cu cetatean roman. Strainul poate calatori fara viza in statele UE?

Rog specificati daca un cetatean indian, casatorit cu un cetatean roman, avand si permis de sedere (pe urmatorii 5 ani) in Romania, poate calatori fara viza in statele UE? Daca da, rog mentionati si baza legala.

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: ASLANSICACIK , utilizator 15:20, 26 August 2010
Nu este asa de evident ca aveti dreptate.
Am aratat ce raspuns a dat politia de frontiera unei intrebari similare.
Ce citati Dvs. sub denumirea de "manualul schengen" este de fapt CONVENŢIA
DE APLICARE A ACORDULUI SCHENGEN din 14 iunie 1985
- manual de prezentare - editat de MIRA - DIRECŢIA GENERALÃ SCHENGEN - SERVICIUL de autoevaluare.
Nu credeti ca la citit si INSPECTOR GENERAL Chestor principal de politie
Nelu POP ?
Oricum - "manualul" de care pomeniti Dvs. este "versiunea MIRA" asupra Manualului Comun pomenit in legislatia UE.
Nu credeti ca recomandarea acestuia este cea mai buna solutie pentru uzerul care a pus intrebarea:
"Totusi, va recomandam sa va adresati si reprezentantei diplomatice a tarii pe care intentionati sa o vizitati, la Bucuresti, pentru a va informa daca aceasta Directiva a fost inplementata in legislatia statului respectiv si daca sunt impuse conditii suplimentare ce trebuiesc respectate."
Ultima modificare: Duminică, 15 August 2010
legalmgm, utilizator
Pentru edificare, textul legal actualmente aplicabil (2010) este:
REGULAMENT (EC) NR 562/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI DIN 15 MARTIE 2006 PRIVIND CREAREA UNUI COD COMUNITAR ASUPRA REGULILOR CE STAU LA BAZA LIBEREI CIRCULATII A PERSOANELOR PESTE FRONTIERE (CODUL FRONTIERELOR SCHENGEN)
Articolul 5
Conditii de intrare pentru cetatenii statelor terte
1. Pentru sederi ce nu depasesc trei luni intr-o perioada de sase luni, conditiile de intrare pentru cetatenii statelor membre vor fi urmatoarele:
(a) sa fie in posesia unui document de calatorie valabil sau a unor documente ca sa autorizeze trecerea frontierei;
(b) sa fie in posesia unei vize valabile, daca se solicita, conform Regulamentului Consiliului (EC) nr. 539/2001 din 15 martie 2001 care enumera statele terte ai caror cetateni trebuie sa fie in posesia unei vize cand traverseaza frontierele externe si statele ai caror cetateni sunt exceptati de la aceasta cerinta, cu exceptia cazului in care poseda permise de sedere;
(c) sa justifice scopul si conditiile sederii, faptul ca poseda mijloace suficiente de subzistenta, atat pentru perioada sederii cat si pentru intoarcerea in tara de origine sau tranzitul spre un stat tert in care intrarea le va fi permisa cu siguranta, sau sunt in postura de a obtine legal asemenea mijloace;
(d) pe numele lor nu au fost introduse alerte in Sistemul Informatic Schengen in scopul refuzarii intrarii;
(e) nu sunt considerate a fi o amenintare la adresa ordinii publice, securitatii interne, sanatatii publice sau relatiilor internationale a oricaruia dintre statele membre, mai ales in cazul in care, din acelasi motiv, nu a fost introdusa nici o alerta in bazele de date ale statelor membre in scopul refuzarii intrarii.
2. O lista neexhaustiva de documente suplimentare care pot fi cerute de politistii de frontiera cetatenilor statelor terte in scopul verificarii indeplinirii conditiilor prevazute in paragraful 1, punctul c, este inclusa in Anexa I.
3. Mijloacele de subzistenta vor fi apreciate in functie de durata si scopul sederii si de media preturilor pentru cazare si masa din statul (statele) membru (membre) implicat (e), inmultita cu numarul de zile al sederii.
Valorile de referinta stabilite de statele membre vor fi notificate Comisiei in concordanta cu prevederile articolului 34.
Evaluarea suficientei mijloacelor de subzistenta se poate face pe baza numerarului, cecurilor de calatorie si cartilor de credit aflate in posesia cetatenilor statelor terte. Declaratiile de sponsorizare, in cazul in care acestea sunt prevazute de legislatia nationala si scrisorile de garantie din partea gazdelor, asa cum sunt definite de legislatia nationala in situatia in care cetatenii statelor terte vor locui la o gazda, pot face, de asemenea, dovada unor mijloace suficiente de subzistenta.
4. Prin derogare de la paragraful 1:
(a) cetatenilor statelor terte care nu indeplinesc toate conditiile prevazute in paragraful 1 dar sunt in posesia unui permis de sedere sau a unei vize de reintrare emisa de unul dintre statele membre, sau, in situatiile in care se cer, ambele documente, li se va permite intrarea pe teritoriul altor state membre, in scopul tranzitului, astfel incat sa poate ajunge pe teritoriul statului membru care a emis permisul de sedere sau viza de reintrare, doar daca numele lor nu se afla pe lista nationala de alerte a statului membru a carui frontiere externe intentioneaza sa o treaca si alerta este insotita de instructiuni de a refuza intrarea sau tranzitul.
(b) cetatenilor statelor terte care indeplinesc conditiile prevazute in paragraful 1, cu exceptia celei de la punctul (b) si care se prezinta la frontiera li se poate permite intrarea pe teritoriul statelor membre in cazul in care li se elibereaza viza la frontiera, in conformitate cu Regulamentul Consiliului (EC) nr. 415/2003 din 27 februarie 2003 privind eliberarea vizelor la frontiera, inclusiv eliberarea unor asemenea vize marinarilor in tranzit.
Vizele emise la frontiera vor fi inregistrate pe o lista.
Daca nu este posibila aplicarea vizei pe document, in mod exceptional se va aplica pe o foaie volanta inserata in document. Intr-un asemenea caz se va folosi formatul uniform al foilor volante pe care se aplica viza, prevazut de Regulamentul Consiliului (EC) nr. 333/2002 privind formatul uniform al foilor volante pe care se aplica viza eliberata de statele membre persoanelor ce detin documente de calatorie nerecunoscute de statele care au intocmit formularul.
(c) cetatenilor statelor terte care nu indeplinesc una sau mai multe dintre conditiile prevazute in paragraful 1 li se poate permite de catre un stat membru sa intre pe teritoriul sau din motive umanitare, din motive de interes national sau datorita obligatiilor internationale. In cazul in care cetateanul statului tert este subiectul unei alerte, asa cum este prevazut in paragraful 1, punctul (d), statul membru care a autorizat intrarea pe teritoriul sau va informa corespunzator celelalte state membre.
Articolul 39
Abrogari
1. Art. 2 - 8 din Conventia de Implementare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 vor fi abrogate incepand cu data de 13 octombrie 2006
2. Urmatoarele documente vor fi abrogate incepand cu data mentionata la alin. 1:
(a) Manualul Comun, inclusiv anexele acestuia;
(b) deciziile Comitetului Executiv Schengen din 26 aprilie 1994 (SCH/Com ex (94) 1, rev 2), 22 decembrie 1994 (SCH/Com ex (94)17, rev. 4) si 20 decembrie 1995 (SCH/Com ex (95) 20, rev. 2);
(c) Anexa 7 la Instructiunile Consulare Comune;
(d) Regulamentul Consiliului (EC) No 790/2001 din 24 aprilie 2001 care atribuie Consiliului atributii de implementare in ceea ce priveste anumite prevederi detaliate si proceduri practice pentru efectuarea controalelor si supravegherii la frontiera;
(e) Decizia Consiliului 2004/581/EC din 29 aprilie 2004 care stabileste indicatiile minime ce vor fi utilizate pe indicatoarele aflate in punctele de trecere a frontierelor externe;
(f) Decizia Consiliului 2004/574/EC of 29 aprilie 2004 de modificare a Manualului Comun;
(g) Regulamentul Consiliului (EC) No 2133/2004 din 13 decembrie 2004 privind obligatia autoritatilor competente din Statele Membre de a stampila in mod sistematic documentele cetatenilor statelor terte la trecerea frontierelor externe ale Statelor Membre si pentru modificarea prevederilor Conventiei de Implementare a Acordului Schengen si a Manualului Comun in acest sens.
3. Orice referire la articolele eliminate si la instrumentele juridice abrogate va fi interpretata conform prezentului Regulament.
Articolul 40
Intrarea in vigoare
Prezentul Regulament va intra in vigoare la 13 octombrie 2006. Cu toate acestea, art. 34 va intra in vigoare la data urmatoare zilei publicarii in Monitorul Oficial al UE.
Acest Regulament este obligatoriu in integralitatea lui si direct aplicabil in Statele Membre in conformitate cu Tratatul de infiintare a Comunitatii Europene.
.................
ANEXA I
Documente justificative pentru verificarea indeplinirii conditiilor de intrare
Dovezile documentare la care se face referire in articolul 5(2) pot include:
(a) pentru calatorii de afaceri:
(i) o invitatie din partea unei firme sau a unei autoritati de a participa la o intalnire,
conferinta sau alte evenimente avand legatura cu comertul, industria sau alte activitati;
(ii) alte documente care prezinta existenta unor legaturi comerciale sau alte relatii de munca;
(iii) bilete de intrare la targuri sau la congrese, daca se invoca un asemenea motiv;
(b) pentru calatorii in scop de studii sau alte tipuri de pregatire:
(i) un certificat de inscriere la un institut de pregatire pentru cursuri teoretice sau de pregatire profesionala in cadrul pregatirii de baza sau subsecvente;
(ii) legitimatii de student sau certificate de la cursurile absolvite;
(c) pentru calatoriile in scop de turism sau alte motive personale:
(i) documente justificative privind cazarea:
- O invitatie din partea gazdei daca va locui la cineva pe timpul vizitei;
- Un document justificativ eliberat de stabilimentul care ofera cazare sau orice alt
document corespunzator care sa indice asigurarea cazarii;
(ii) Documente justificative in ceea ce priveste itinerarul:
- confirmarea rezervarii locului pentru o calatorie organizata sau orice alt document corespunzator indicand planurile calatoriei ce va fi intreprinse;
(iii) documente justificative in ceea ce priveste calatoria de intoarcere:
- biletul de intoarcere sau de circuit.
(d) pentru calatoriile intreprinse in scopuri politice, stiintifice, culturale, sportive, evenimente religioase sau alte motive:
- invitatii, bilete de intrare, programe in care sa fie inscris, acolo unde este posibil, numele organizatiei gazde si durata vizitei sau orice alt document corespunzator care sa indice scopul vizitei.
Ultima modificare: Duminică, 15 August 2010
legalmgm, utilizator
@alinasku
Acum, dupa ce ati putut studia prevederile legale, pot sa va ofer eu exemple din practica: x, cetatean non-UE, rezident roman ( prin casatorie cu romanca) in calatorie de afaceri in Insulele Canare, via Spania ( continentala), calatoreste fara sotie, insotit de parteneri de afaceri ( cetateni UE). Atunci cand biletul de avion este printat pe aceeasi hartie cu a partenerilor de afaceri, nu are nici o problema la plecarea din Romania. Cand are bilet separat, este intrebat unde e sotia. Uneori este lasat sa treaca, uneori nu. La transferul din Spania continentala spre insule, se solicita si biletul de intoarcere, voucher-ul de cazare si certificatul de casatorie.
La intoarcerea in Romania, nu mai are nevoie de nici un act, decat de cele de identitate.

Deci calatoria fara sotie e la noroc, depinde de ce acte are la el, obligatoriu trebuie sa aiba si pasaportul non-UE, si cartea de rezident.
De mentionat ca nu are nevoie de viza.
Legea spune insa ca trebuie sa fie insotit de sotie, asa ca...
Succes!
Eu cred ca dvs nu vreti sa cedati . Speta nu este similara .
Insasi dvs ati apreciat ca citatul meu este din Conventia de aplicare a acordului Schengen . :) Deci , e clar , mai ales ca userul spune ca sotul poseda permisul de sedere ...

Plus , urmatoarele scrise de dvs ( si probabil necitite si neaplicate spetei pe care userul o ridica ) :

legalmgm a scris:

Conditii de intrare pentru cetatenii statelor terte

(b) sa fie in posesia unei vize valabile, daca se solicita, conform Regulamentului Consiliului (EC) nr. 539/2001 din 15 martie 2001 care enumera statele terte ai caror cetateni trebuie sa fie in posesia unei vize cand traverseaza frontierele externe si statele ai caror cetateni sunt exceptati de la aceasta cerinta, cu exceptia cazului in care poseda permise de sedere;


Deci , este evident , ca vreti doar sa va confruntati cu mine .

Consider incheiata discutia cu dvs .
STIMATI DOMNI&DOAMNE

CRED CA CONFRUNTATI CATEVA LUCRURI....

1 - DIFERENTA INTRE UNIUNE EUROPANA SI SPATII SCHENGEN.
2 - DIFERENTA INTRE CARNET DE MEMBRU FAMILIEI ROMANE(REZIDENT) SI LEGITIMATIE DE SEDERE TEMPORARA SAU PERMANENT(NEREZIDENT)...

- DL. LAGALMCM ARE DREPTATE DAR DENSUL SPUNE CU LEGITIMATIE DE SEDERE IN ROMANIA...(NEREZIDENT)
- DMN. DIANA RAMONA ARE DREPTATE DAR DENSA SPUNE CU CARNET DE MEMBRU FAMILIEI ROMANE IN ROMANIA...(REZIDENT)


CETETEANUL STRAIN NON-UE CU LEGITIMATIE DE SEDERE ARE DREPTUL SA TREACA TRANSIT DINTR-UN STAT UE(BULGARIA) FARA VIZA... SI CAM ATAT..... PENTRU O CALATORIE SAU TRECERE TRANZIT DE LA SPATII SCHENGEN NEAPARAT ARE NEVOIE VIZA SCHENGEN....

CETETEANUL STRAIN NON-EU CU CARNET DE MEMBRU FAMILIEI ROMANE ARE DREPTUL SA TREACA TRANZIT DINTR-UN STAT SCHENGEN... NU ARE VOIE SA RAMANE MAI MULT DE 5 ZILE IN STATUL SCHENGEN... DAR ASTA NU INSEAMNA CA POATE SA INTRE PE TOATE TARILE SCHENGEN. INAINTE DE CALATORIE TREBUIE SA LUAT MAI MULTE DATE DELA AMBASADEI TARII DEST...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Rezıdent permıs de sedere brhns brhns sunt turc am permıs de sedere termen lung rezıdent ce ın romanıa! am drept sa ıntru zona shengen fara ... (vezi toată discuția)
Dreptul la libera circulatie ue al unui cetatean turc cu permis de sedere in romania patruzeci patruzeci Buna ziua, Avem situatia urmatoare: cetatean turc, venit la studii superioare la zi de lunga durata in Romania cu pasaport valabil si viza asteapta sa i se ... (vezi toată discuția)
Permis de sedere permanent ca membru de familie a unui cetatean roman kiki_mihailescu kiki_mihailescu Buna ziua! As dori sa ma ajutat putin cu o problema cu care m-am confruntat inainte de a calatori in scop turistic in Paris, Franta. Sunt cetateana cubaneza cu ... (vezi toată discuția)