avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... refuzul platii serviciilor de cazare venit din partea ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

refuzul platii serviciilor de cazare venit din partea unui client obliga receptionerul sa plateasca contravaloarea???

Buna ziua!

As avea nevoie de o lamurire! Lucrez in cadrul unui hotel, ocupand postul de receptioner. Una dintre colegele mele a cazat un client care sustinea ca va plati la sfarsitul sederii contravaloarea a 2 nopti de cazare. In ziua check out-ului, eu am fost de servici, chiar daca am insistat sa plateasca, clientul a plecat fara sa plateasca pe motiv ca nu are bani, dar se va intoarce in aceiasi pana la ora 12. Bineinteles ca nu a facut-o! In aceste conditii, superiorul meu ierarhic pretinde sa platesc eu impreuna cu colega mea suma datorata de client.
Mentionez ca la angajare am semnat doar un contract de munca in care nici macar nu e stipulat faptul ca raspunde de gestiune! Ce sa mai spun ca nu am semnat nici o fisa a postului, un act in care sa se mentioneze ca raspund de gestiune conform l. nr. 22/1969...Care sunt obligatiile mele in acest caz?

Astept un raspuns cat mai curand!

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:27, 21 August 2010
Ar fi bine sa discutati cu angajatorul si sa va verificati fisa postului, pentru a sti exact care sunt atributiile dv :)
Intradevar nu se stipuleaza ca raspundeti de gestiune dar in fisa postului trebuie sa fie un artcol in sensul celor pretinse de angajator.Dv. aveati datoria sa anuntati imediat politia si atunci scapati de plata.Acum sunteti buni de plata!!!Daca raspundeati de gestiune patronul era obligat sa va opreasca in acest sens din salariu o suma drept garantie ceea ce nu v-ar fi convenit!!!
Bun de plata chiar daca nu eu am cazat clientul, iar pe fisa de inregistrare a turistului e semnatura colegei care l-a cazat?Vroiam sa chem politia, dar superiorul meu mi-a spus sa asteptam ca poate se intoarce....Deci?!
Aveti datele clientului, de cand s-a cazat, si puteti face o plangere la Politie.
Am inteles acest lucru, insa pentru informarea mea as dori sa stiu cine e responsabil pt aceasta fapta, eu sau colega care l-a cazat?NU ar trebui sa existe totusi un act in care sa se specifice in ce masura raspundem de acest "risc" intalnit in activitatea hoteliera?
In alta ordine de idei, cat de legal este programul de lucru 24 de ore cu 72?

Va multumesc anticipat!

Alte discuții în legătură

Identificare hoti Aeiou Aeiou Buna ziua, Lucrez ca receptioner la un hotel; in fiecare zi se trimite o copie a fiselor de cazare la politie si se pare ca unul dintre clienti era urmarit ... (vezi toată discuția)
Buna ziua! am si eu o curiozitate. lucrez intr un magazin de ... Mihaela Tanta Mihaela Tanta Buna ziua! Am si eu o curiozitate. Lucrez intr un magazin de haine, pe postul de casier. In cursul unei zile ni s au furat 3 geci , iar managerul ne pune sa le ... (vezi toată discuția)
Evidenta contabila la restaurant 2740826332154 2740826332154 cum se tine evidenta contabila la un restaurant-jurnalele si registrele care trebuie intocmite.restaurantul este SRL. (vezi toată discuția)