avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 408 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie concediu crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie concediu crestere copil

Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti si mie care este modalitatea de calcul a indemnizatie pentru concediu pre si post natal. De asemenea, ma intereseaza cum se calculeaza indemnizatia pentru CIC pana la 2 ani. Mentionez ca sunt profesor in invatamantul preuniversitar. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 10:00, 25 August 2010
1. Indemnizaţiei pentru concediul de maternitate se determină ca medie a veniturilor lunare brute din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare la care se aplica procentul de 85%.
2. Indemnizatia pentru CCC pana la 2 ani sa calculeaza in cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate pe cele 12 luni premergatoare nasterii, dar nu mai mult de 3400 lei si nici mai putin de 600 lei.
Dar indemnizatia pentru CCC pana la 2 ani nu s-a diminuat ca urmare a reducerilor care au avut loc recent? Care este procentul real de calcul?
Si inca o intrebare: reducerea de 25% se aplica si la concediile medicale? (am o colega care acum este in concediu medical si i s-a retinut 25% din indemnizatia de concediu prenatal). Multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 25 August 2010
elena claudia ianasi, utilizator
1. Conform Legii 118/2010 indemnizatia pentru CCC se calculeaza cum am spus mai inainte apoi se aplica o diminuare de 15% si trebuie saseincadreze in limitele pe care le-am spus.
2. Indemnizatiile de concediu medical nu ar trebui diminuate deoarece au ca baza de calcul salarii deja diminuate. Legea 118/2010 nu pomeneste de diminuarea indemnizatiilor pentru concedii medicale.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură