avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 504 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... concediu medical neplatit
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

concediu medical neplatit

va rog sa imi spuneti cum as putea proceda in aceasta situatie: ..sunt in concediu medical pe cod 14 din ianuarie 2010.....societatea mi-a platit concediul pana in aprilie inclusiv.....apoi a spus ca nu mai are bani pentru concedii medicale si nu am mai primit in cont nimic pana la sfarsitul lunii iulie cand a trimis casa de asigurari de sanatate si atunci pe o luna......contabilul societatii spune ca vor sa inchida dar au trecut 3 luni de atunci si nu au mai depus cerere de faliment sa pot sa imi fac si eu dosar la cas sa pot lua banii de acolo.....am de facut tratamente si internari .....va rog mult sa-mi spuneti ce sa fac! multumesc::(
Cel mai recent răspuns: menes57 , utilizator 13:28, 26 August 2010
1. OUG 158/2005 spune:
Art. 47 - (1) Constituie contravenţii faptele săvârşite prin încălcarea dispoziţiilor art. 6 alin. (3) şi (4).
(2) Constituie contravenţii următoarele fapte, săvârşite prin încălcarea obligaţiilor prevăzute la art. 36 alin. (3):
a) refuzul nejustificat de plată a indemnizaţiilor;
b) calculul şi plata eronată a indemnizaţiilor;
c) eliberarea certificatelor de concedii medicale, cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 48 - Contravenţiile prevăzute la art. 47 se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.500 lei şi constituie venituri la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
Art. 49 - Constatarea contravenţiilor prevăzute la art. 47 şi aplicarea amenzilor corespunzătoare se fac de către organele de control ale CNAS şi ale caselor de asigurări de sănătate.

2. Sesizati Casa de Sanatate sa aplice legea si sa-l sanctioneze pe angajator si sa-l oblige sa va plateasca certificatul medical.