Am infiintat prin martie 2007 un SRL impreuna cu alti 3 prieteni. Suntem 4 administratori cu drepturi egale, fiecare 25% din capitalul social (200 RON) deci nu e vorba de bani multi.
Problema e ca doi dintre ei ar vrea sa renunte din diverse motive.
Cum se procedeaza ca totul sa fie legal si cei care raman in firma sa nu aibe pe viitor probleme?
Sa spunem ca cei doi renunta de buna voie la capitalul social ca sa nu complicam problema. Ce acte trebuie facute, unde trebuie depuse ?
Eu sunt programator si deci nu am cunostinte specifice din domeniul contabil sau judiciar ... iar peste tot oamenii imi explica in termeni specifici. Din ce am auzit, procedura e simpla, dar nu stiu de unde sa incep !
Faceti un contract de cesiune a partilor sociale detinute de cei care pleaca catre cei care raman. Actualizati actul constitutiv corespunzator noii situatii. Depuneti la O.R.C. !
Imi puteti da un exemplu de cum se face un contract de cesiune ? Sau ? exista un formular tipizat la Registrul Comertului ?
Iar actul constitutiv il updatez eu si doar il depun ? Nu trebuie verificat de ei acolo ? Cand am infiintat firma ei la registrul comertului au facut actul constitutiv, noi doar l-am citit si am fost deacord !
Cel mai simplu, mergeti la Biroul unic de la ORC si aflati acolo tot ce doriti sa stii iar ei va redacteaza atat contractul cat si actul aditional si va reactualizeaza si actul constitutiv . Vi se da si data certa pe documente. La semnarea contractului de cesiune trebuie sa fie prezent si asociatul cedent ! Succes!
Mersi frumos de raspuns. Nu stiam ca exista un birou din acesta. Banui ca e unul din birourile acelea unde e mereu lume ... deci va fi foarte dragutza treaba asta!
Sunt avocati si in Brasov.
Decat o cesiune facuta "pe genunchi" la Biroul unic mai bine luati legatura cu un avocat.
N-aveti ideee cate probleme se pot naste in legatura cu asemenea contracte/mentiuni in Registrul Comertului facute "la norma". Iertati-mi exprimarile, dar am vazut destule minuni in cariera mea.