B-) Îmi pare rău să vă contrazic, dar a spune acte normative de interes, implicit considerăm că există şi acte normaitve lipsite de interes, ori eu consider că orice act normativ este de interes (că interesul este naţional, de exemplu codurile, sau interesul este de zonă, de exemplu, o hotărâre a consiliului local, asta aşa este dar tot de interes sunt actele normative).
Acum vă propun discuţiei următorul subiect:
1. Educaţia juridică.
Este ştiut faptul că activitatea de educaţie juridică se desfăşoară pe două paliere, cel al învăţării prin raporturi de conformare şi cel al constrângerii prin aplicarea sancţiunilor de drept.
Educaţia juridică se desfăşoară, nu cum ar crede unii, doar în cadrul facultăţilor de drept, ci şi în familie, şcoală sau anturaje, la acest nivel consider că trebuie lucrat pentru a schimba ceva în atitudinea oamenilor faţă de legi. Dacă unui copil i se spune că nu este bine să vorbească de rău pe cineva, mai târziu va învăţa să nu insulte ori să calomnieze, dacă i se va spune că nu e bine să arunce gunoaie pe stradă, mai târziu va învăţa să respecte mediul şi legile din acest domeniu, dacă de mic i se va insufla dorinţa de frumos de spaţiu verde îngrijit şi muncit, mai târziu va învăţa să muncească pământul şi aşa să nu mai rămână nemuncite terenurile agricole - a se vedea legea 18/1991. Deci nu este nevoie de modificarea vreunei legi, ci de modificarea atitudinii, de luarea în serios a obligaţiei de părinte şi de educator, de ieşirea din pasivitate. Cele spuse mai sus nu sunt fabulaţii, ci sunt adevăruri demonstrate, de exemplu, Georgio del Vechio, a arătat că dacă un copil - atunci când este mic nu respectă regulile de curăţenie, când va fi major va fi predispus la săvârşirea de infracţiuni.
Consider că toate cele spuse mai sus se pot reduce la următoarea concluzie: dacă dorim schimbarea atitudinii faţă de lege va trebui schimbat actul de educaţie din şcoli, grila de materii prin renunţarea la unele materii - vz. desen, muzică, religie etc., aceste activităţi pot fi desfăşurate în cadrul activităţilor extraşcolare, şi introducerea unor noi materii, de exemplu, educaţia juridică care să se facă la nivelul de înţelegere a minorului.
Deci educaţia juridică, ca materie de studiu în şcoli contribuie la schimbarea ţării. B-)