Fratele meu a inceput o mica afacere si si-a deschis o intreprindere individuala. La constituire s-a declarat neplatitor de TVA dar s-a hotarat sa importe si acum s-a hotarat sa devina platitor de TVA pentru a usura lucrurile. Insa este la inceput si i-ar prinde bine un sfat despre cum sa porneasca cu actele in regula.Ma refer la ce declaratii trebuie facute...ca sa nu ne ia prin surprindere mai tarziu vreo neregula. Va multumesc anticipat!
=D>un contabil cu experienta v-ar ajuta mult,mai ales ca veti fi platitor de
TVA si veti face importuri,o sa aveti declaratii lunare si daca aveti angajati cu atit mai bine veti fi linistiti din punct de vedere profesional.:D
Trebuie avut in vedere daca activitatea desfasurata este impozitata pe baza Normelor de venit sau in Sistem real.
Declaratie venit estimat (220) care se depune in 15 zile de la infiintare.
Declaratia venit realizat (200) care se depune pana in data de 15 mai inclusiv pentru veniturile realizate in anul precedent.
Decont de TVA (300) - se depune lunar in cazul dumneavoastra pana in data de 25 inclusiv a lunii pentru luna precedenta.
Declaratia informativa TVA (394) - se depune semestrial pana in data de 25 inclusiv a lunii urmatoare semestrului.
Avand in vedere ca v-ati declarat platitor de TVA si efectuati operatiuni intracomunitare trebuie sa va inregistrati in Registrul Operatorilor Intracomunitari ( se depune la Administratia Finantelor o cerere de inregistrare insotita de cazierul judiciar al fratelui dumneavoastra ).
Declaratia recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri (390) - depune pana in data de 15 inclusiv a lunii urmatoare pentru luna in care s-a efectuat o operatiune intracomunitara (deci nu se depune lunar numai aferente lunilor cand sunt efectuate operatiuni intracomunitare).