Având cont curent (în RON) şi card de debit VISA, cu ocazia cumpărăturilor plătesc cu cardul, când e posibil.
Cu ocazia unei cumpărături efectuate recent, la care suma de cumpărare a fost în RON şi am plătit cu cardul, am constatat că suma cu care banca a debitat contul meu pentru (conform extrasului de cont) nu este aceeaşi sumă pentru care mi-am dat acordul cu ocazia plăţii. Menţionez că banca nu percepe comisioane la efectuarea plăţilor cu cardul.
M-am interesat la bancă şi m-au informat că - cu toate că am plătit în RON de pe un cont RON - este vorba despre o tranzacţie în străinătate, suma de plată a fost convertită în EUR, şi a trebuit să suport diferenţa rezultată în urma convertirii.
Am următoarele întrebări:
- Băncile au cadrul legal de a debita contul clienţilor fără acordul sau înştiinţarea acestora?
- În cazul efectuării plăţilor în RON de pe un cont tot în RON, care vor fi convertite în alte devize, clienţii nu ar trebui înştiinţaţi că suma va fi convertită şi că va suporta cheltuielile de diferenţă, pentru ca să pot alege dacă îşi dau acordul sau nu?
- Nu ar trebui să apară pe extrasul de cont şi cursul de schimb la care s-a realizat convertirea?
- Existând o diferenţă între suma plătită apărută pe factură şi suma de pe extrasul de cont cum poate clientul dovedi pentru o persoană terţă că el a efectuat plata (ex. în cazul cererii de decont)?
Am cerut aceste informaţii de la bancă, dar am primit răspunsul că cer informaţii care nu sunt accesibilie clienţilor.
Chiar daca suma de plata a fost specificat in RON dar tranzactia a fost in strainatate, automat banca face conversia si plata in EURO. Pentru astfel de tranzactii comisioanele si cursul de schimb este in rezerva bancii de a le stabili. Pentru aceasta insa fie ca dvs. ar fi trebuit sa fiti informat, ca si client, despre toate aspectele tranzactiilor cu cardul in tara si strainatate, prin contract, sau in acest caz nefericit sa va fie pusa la dispozitie informatia in detaliu fata de cursul de schim si comisioane. In oricare caz, nu poate aparea diferenta pe extras intre suma platita si suma de pe extras decat si numai pentru comisioane si diferente curs.
Banca este obligata sa va dea explicatiile pentru diferentele pe care le constatati si nu le-ati efectuat ca plati. Nu pot debita decat prin comisioane pe care sunt datori sa vi le inscrie pe extras si pe care sa vi le puna la dispozitie.
Există vreo normă legislativă (la care să mă pot referi cu ocazia reclamaţiei la bancă) care specifică că băncile trebuie să pună la dispoziţia clienţilor informaţia în detali faţă de cursuri de schimb şi comisioane? Sau că pe extras trebuie să apară cursul de schimb, în cazul în care s-a efectuat o conversie în urma căreia a rezultat o diferenţă între suma plătită şi suma de pe extras?
Am citit legea activităţii bancare, dar acolo nu am găsit aşa ceva.
Plati card
mutzunake
Buna Ziua,
Am un card de debit pe firma , cu care platesc diverse cumparaturi , gen Billa, Selgros , masa
servita . La fiecare plata cu cardul pe langa ... (vezi toată discuția)