avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 926 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... ANPC ori nu cunoaste legea 161/2010, ori are in ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

ANPC ori nu cunoaste legea 161/2010, ori are in componenta comisari incompetenti (eventual.......corupti)!

Cu ceva timp in urma am cerut parerea, intr-un mesaj privat, domnisoarei/doamnei Andreea Lisievici in legatura cu dorinta mea de denuntare unilaterala a unui contract de internet mobil inainte de expirarea perioadei contractuale, contract avut cu V. Romania SA (mai aveam 4 luni de contract in momentul in care am notificat V. Romania SA). Am notificat firma respectiva pe baza legii 161/2010. Am cerut si o alta parere deoarece nu eram multumit de faptul ca V. Romania SA isi calcula "justa despagubire" cu urmatoarea formula: (260 Euro/24 luni)*4 luni......unde 260 Euro reprezinta taxa de reziliere stipulata in contract, 24 de luni......perioada contractuala de 2 ani si 4 luni......lunile ramase pana la expirarea perioadei contractuale.
Am mai mentionat faptul ca nu am beneficiat de vreo subventie la taxa lunara de abonament, singura facilitate fiind pretul modemului (acordat gratuit la perioada contractuala de 2 ani) de 0 lei. In mod normal, justa despagubire trebuia sa se lege de produsul subventionat (modem.....in cazul meu).....nu de taxa de reziliere! Eu asa am interpretat legea 161/2010, asa am propus si firmei V. Romania SA, iar la raspunsul negativ din partea V.Romania SA......i-am reclamat la ANPC Mehedinti. Reclamatie ce a fost transferata catre Bucuresti, ulterior, la ANPC Bucuresti.
Nu mai are sens sa afirm faptul ca si domnisoara/doamna Andreea Lisievici mi-a confirmat ca am interpretat legea in mod corect.
Acelasi lucru mi l-a confirmat si Senatorul Iulian Urban, initiatorul legii 161/2010, contactat pe mail.
Am ramas surprins zilele acestea cand am primit raspuns de la ANPC Bucuresti (semnat de catre Comisar Sef Adjunct Daniel Istrate) prin care mi se spunea ca in urma controalelor efectuate........(exact punctul de vedere al V. Romania SA)......am de achitat suma de (260 Euro:24)*4.
Asta nu am priceput.......eu nu am trimis ANPC-ul sa-mi confirme pozitia V. Romania SA.....ci i-am trimis sa-mi explice DE CE CALCULEAZA "JUSTA DESPAGUBIRE" IN RAPORT CU TAXA DE REZILIERE!
Intrebare la care nu mi s-a raspuns din partea ANPC!
Punctul de vedere al ANPC Bucuresti si punctul de vedere al V. Romania SA sunt IDENTICE!
JUSTA DESPAGUBIRE SE RAPORTEAZA LA TAXA DE REZILIERE!
In concluzie, imi permit sa o reintreb pe domnisoara/doamna Andreea Lisievici daca mai are sens sa continui?
Astept si sugestiile dvs. in legatura cu similitudini de acest gen.....
Orice sugestie este binevenita!
Ultima modificare: Sâmbătă, 4 Septembrie 2010
CONSTANTINCINTAR, utilizator
ar avea.. dar presupune sa va angajati un avocat.. si ala costa cat justa despagubire.. si sansele de castig sunt in functie de maiestria acelui avocat si de cat de destupati la minte sunt judecatorii ce vor instrumenta cazul.. de dvs depinde
dati in judecata operatorul telefonic si aveti sanse.
Asta ma gandeam si eu....nu se merita.....mai am 4 luni contractuale......cam 2 milioane suma totala......
Ma gandesc sa platesc si sa-i dau dracului. Nu-mi mai pierd timpul prin Tribunale. Suma e prea mica sa merite deranjul unui proces.

Culmea tupeului este alt aspect: in momentul notificarii nu aveam facturi restante, eram la zi cu toate platile. Acum, de la notificare, deja mi s-au emis 2 facturi....
Pentru a rezilia......trebuie sa platesc "justa despagubire" plus cele 2 facturi emise DUPA NOTIFICAREA MEA!
Interesant, nu???
M-au scos si dator acum......
Ultima modificare: Sâmbătă, 4 Septembrie 2010
CONSTANTINCINTAR, utilizator
Domnul senator Urban putea eventual sa faca o lege mai buna si mai clara. Nu una din care nu intelege nimeni nimic.
Cu asta sunt si eu de acord! E interpretabila......din pacate.
Si mai pot afirma un lucru......ANPC are in statut dreptul de "autosesizare"........
De ce nu o face......de ce nu intervine si la Vodafone....si la Orange.......si la Romtelecom......si la RCS-RDS......etc.......pentru a obliga firmele respective sa scoata clauzele abuzive din contracte.....chiar ca nu pricep!
Sa fie vorba de indolenta? De complicitate? De coruptie?.....sau de incompetenta?
In mod normal ANPC nici nu ar avea atatea plangeri, daca si-ar face datoria si s-ar autosesiza! Dreptul legal il are!

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract euprotopopescu69 euprotopopescu69 Lege nr. 193/2000 reglementeaza clauzele abuzive in contractele incheiate intre comercianti si consumatori. Actul normativ, modificat prin legea Legea nr. ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telefonie Caydenz Caydenz Doresc sa reziliez un contract Vodafone. Am sunat la Vodafone si mi-au spus ca trebuie sa achit o taxa de 150 de euro (sau ceva de genu) pentru a rezilia ... (vezi toată discuția)