Interesant subiect problema este ca se discuta 2 lucruri diferite.
Dl.
kappauser a inteles foarte bine prevederile Legii 161/2010.
In fapt el v-a si postat urmatorul urmatorul articol de lege
L 193/2000
Art. 4
(1) O clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor.
Am bolduit ceea ce trebuie retinut si anume
un dezechilibru semnificativ
Totodata dl.
kappauser a mentionat si art. 7 din Legea 193/2000
Art. 7
In masura in care contractul nu isi mai poate produce efectele dupa inlaturarea clauzelor considerate abuzive, consumatorul este indreptatit sa ceara rezilierea contractului, putand solicita, dupa caz, si daune-interese.
Anexa:
(1) Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care:
e) dau dreptul comerciantului sa modifice unilateral, fara acordul consumatorului, clauzele privind caracteristicile produselor si serviciilor care urmeaza sa fie furnizate sau termenul de livrare a unui produs ori termenul de executare a unui serviciu
j) restrang sau interzic dreptul consumatorului de a rezilia contractul, in cazurile in care:
- comerciantul a modificat unilateral clauzele mentionate la lit. e);
- comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale; adaugat cu L161/2010
Domnule
CONSTANTINCINTAR pentru rezilierea contractului inainte de termen trebuie sa va incadrati in una din prevederile de la litera J.
Prin
JUSTA DESPAGUBIRE ce trebuie inteles:
In niciun caz nu se raporteaza la telefon sau la taxa de reziliere ci aceasta sa fie proportionala cu prejudiciul suferit astfel incat operatorul de telefonie mobila trebuie sa demonstreze faptul ca taxa perceputa este proportionala cu prejudiciul suferit in urma rezilierii contactului inainte de termen.
in final tin sa va reamintesc ca reprezentantii de la ANPC (corect spus CJPC-Bucuresti-Ilfov) pot incheia un PVCC conform art 11 de mai jos si instanta este singura care se pronunta conform art. 13 ( am bolduit )
Art. 11. - Organele de control abilitate încheie proceseverbale prin care se consemnează faptele constatate cu ocazia verificărilor făcute, precum şi articolele din lege încălcate de comerciant.
Art. 12. - Procesul-verbal se transmite, după caz, la judecătoria în a cărei rază teritorială s-a săvârşit fapta sau în a cărei rază teritorială contravenientul îşi are domiciliul sau, după caz, sediul.
Art. 13. - (1)
Instanţa, în cazul în care constată existenţa clauzelor abuzive în contract, aplică sancţiunea contravenţională conform art. 16 şi
dispune, sub sancţiunea daunelor, modificarea clauzelor contractuale, în măsura în care contractul rămâne în fiinţă, sau desfiinţarea acelui contract, cu daune-interese, după caz. (2) În caz contrar, instanţa va anula procesul-verbal întocmit.
Imi pare totusi rau ca in loc sa vedem ce putem face ca aceasta lege sa fie mai clara si usor de inteles o interpretam fiecare in functie de interesul propriu.