avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 802 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... ANPC ori nu cunoaste legea 161/2010, ori are in ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

ANPC ori nu cunoaste legea 161/2010, ori are in componenta comisari incompetenti (eventual.......corupti)!

Cu ceva timp in urma am cerut parerea, intr-un mesaj privat, domnisoarei/doamnei Andreea Lisievici in legatura cu dorinta mea de denuntare unilaterala a unui contract de internet mobil inainte de expirarea perioadei contractuale, contract avut cu V. Romania SA (mai aveam 4 luni de contract in momentul in care am notificat V. Romania SA). Am notificat firma respectiva pe baza legii 161/2010. Am cerut si o alta parere deoarece nu eram multumit de faptul ca V. Romania SA isi calcula "justa despagubire" cu urmatoarea formula: (260 Euro/24 luni)*4 luni......unde 260 Euro reprezinta taxa de reziliere stipulata in contract, 24 de luni......perioada contractuala de 2 ani si 4 luni......lunile ramase pana la expirarea perioadei contractuale.
Am mai mentionat faptul ca nu am beneficiat de vreo subventie la taxa lunara de abonament, singura facilitate fiind pretul modemului (acordat gratuit la perioada contractuala de 2 ani) de 0 lei. In mod normal, justa despagubire trebuia sa se lege de produsul subventionat (modem.....in cazul meu).....nu de taxa de reziliere! Eu asa am interpretat legea 161/2010, asa am propus si firmei V. Romania SA, iar la raspunsul negativ din partea V.Romania SA......i-am reclamat la ANPC Mehedinti. Reclamatie ce a fost transferata catre Bucuresti, ulterior, la ANPC Bucuresti.
Nu mai are sens sa afirm faptul ca si domnisoara/doamna Andreea Lisievici mi-a confirmat ca am interpretat legea in mod corect.
Acelasi lucru mi l-a confirmat si Senatorul Iulian Urban, initiatorul legii 161/2010, contactat pe mail.
Am ramas surprins zilele acestea cand am primit raspuns de la ANPC Bucuresti (semnat de catre Comisar Sef Adjunct Daniel Istrate) prin care mi se spunea ca in urma controalelor efectuate........(exact punctul de vedere al V. Romania SA)......am de achitat suma de (260 Euro:24)*4.
Asta nu am priceput.......eu nu am trimis ANPC-ul sa-mi confirme pozitia V. Romania SA.....ci i-am trimis sa-mi explice DE CE CALCULEAZA "JUSTA DESPAGUBIRE" IN RAPORT CU TAXA DE REZILIERE!
Intrebare la care nu mi s-a raspuns din partea ANPC!
Punctul de vedere al ANPC Bucuresti si punctul de vedere al V. Romania SA sunt IDENTICE!
JUSTA DESPAGUBIRE SE RAPORTEAZA LA TAXA DE REZILIERE!
In concluzie, imi permit sa o reintreb pe domnisoara/doamna Andreea Lisievici daca mai are sens sa continui?
Astept si sugestiile dvs. in legatura cu similitudini de acest gen.....
Orice sugestie este binevenita!
Ultima modificare: Sâmbătă, 4 Septembrie 2010
CONSTANTINCINTAR, utilizator
Buna ziua. Nu lucrez pentru nici un comerciant. Si eu sunt un consumator.
Si intamplator in vreo 10 ani de zile am avut derulate circa 120 de contracte de telefonie in Romania si in alte 3 tari din UE.
Si in toate tarile exista aceste contracte pe timp de 2 ani, cu sau fara subventii.
Si in nici o tara nu este posibila rezilierea contractului cu incetarea lui inainte de termen, in afara cazului neindeplinirii sau modificarii clauzelor contractuale.
Si in plus beneficiez de o asigurare pentru procese contra comerciantilor valabila in mai multe tari. Adica in cazul unui proces imi pot permite orice avocat imi doresc, costurile cu el si cu judecata si restul sunt preluate de asigurare.
La consultarea gratuita un avocat, acesta mi-a spus clar ca nu am sansa sa reziliez contractul, decat la neindeplinirea obligatiilor contractuale a comerciantului. Si eventual in cazuri de forta majora. Desi foarte bine putea sa zica ca ma poate reprezenta, oricum nu as avea de platit nimic.
Dar probabil cei peste 200 Milioane de consumatori si avocatii din UE sunt foarte tampiti si nu sunt deloc in stare sa aplice cum trebuie recomandarile legislative ale UE, respectiv legislatia nationala in vigoare.
Singura Romania a gasit modalitatea de aplicare a ei, intr-adevar dreptul romanesc civil, comercial, etc, este aplicat foarte original.
Iar daca vreunul dintre comercianti se arata culant in a accepta o reziliere inainte de termen nu inseamna neaparat ca el nu ar avea dreptul de a refuza rezilierea.
inainte sa faceti alte declaratii si sa ii acuzati companiile de telefonie mobila si de televiziune ca nu respecta contractul trebuie sa cititi mai intai contractul bine de tot ,cei mai multi nici nu au contractul in totalitate ,au doar punctele esentiale nu si anexele pt ca nu le cer ,si legea poate fi interpretata.va dau un exemplu cat de se poate de clar cum se poate face acest lucru.am lucrat pt o companie dth de televiziune ,acesta companie oferea diverse gratuitati instalare gratuita ,o luna sau 2 gratuite ,extraoptiuni depinde de perioada in care te abonai,sa dat aceasta lege in care o pers. poate rezilia contractul,fiind o firma mare si cu avocati buni ,da fiecare trebuie sa plateasca daca doreste sa renunte la contract inainte de termen gratuitatile de care a beneficiat ,daca iei in considerare o instalare si o luna gratuita duce cam 200 ron ,deci este perfect legal nu platesti reziliere ci gratuitatile de care ai beneficiat ,la fel procedeaza si alte companii la vodafone ,daca ai luat un tel pe ab trebuie sa platesti o anumita suma si este perfect legal deoarece telefonul devine al tau cu adevarat abea dupa ce platesti ab ,pana atunci il ai in custodie (asta poate varia de la o companie la alta )si pot sa iti ceara cati bani vor pt telefonul respectiv ,adaosul comercial poate fi si de 300% ,asa ca cel mai bine casca ochii inainte sa semnezi ceva .cat despre protectia consumatorului acestia stiu foarte bine cum sta treaba insa nu face nimic pt a rezolva problemele cetatenilor ,plus de asta ca companiile mari au relatii si agentii de la anpc cu greu pot face ceva ,de abea cand incalcarile drepturilor sunt mari abea atunci intervin si ei
Ultima modificare: Marți, 1 Februarie 2011
dvf, utilizator
Interesant subiect problema este ca se discuta 2 lucruri diferite.
Dl. kappauser a inteles foarte bine prevederile Legii 161/2010.
In fapt el v-a si postat urmatorul urmatorul articol de lege

L 193/2000
Art. 4
(1) O clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor.


Am bolduit ceea ce trebuie retinut si anume un dezechilibru semnificativ
Totodata dl. kappauser a mentionat si art. 7 din Legea 193/2000

Art. 7
In masura in care contractul nu isi mai poate produce efectele dupa inlaturarea clauzelor considerate abuzive, consumatorul este indreptatit sa ceara rezilierea contractului, putand solicita, dupa caz, si daune-interese.
Anexa:
(1) Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care:
e) dau dreptul comerciantului sa modifice unilateral, fara acordul consumatorului, clauzele privind caracteristicile produselor si serviciilor care urmeaza sa fie furnizate sau termenul de livrare a unui produs ori termenul de executare a unui serviciu
j) restrang sau interzic dreptul consumatorului de a rezilia contractul, in cazurile in care:
- comerciantul a modificat unilateral clauzele mentionate la lit. e);
- comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale; adaugat cu L161/2010


Domnule CONSTANTINCINTAR pentru rezilierea contractului inainte de termen trebuie sa va incadrati in una din prevederile de la litera J.

Prin JUSTA DESPAGUBIRE ce trebuie inteles:
In niciun caz nu se raporteaza la telefon sau la taxa de reziliere ci aceasta sa fie proportionala cu prejudiciul suferit astfel incat operatorul de telefonie mobila trebuie sa demonstreze faptul ca taxa perceputa este proportionala cu prejudiciul suferit in urma rezilierii contactului inainte de termen.


in final tin sa va reamintesc ca reprezentantii de la ANPC (corect spus CJPC-Bucuresti-Ilfov) pot incheia un PVCC conform art 11 de mai jos si instanta este singura care se pronunta conform art. 13 ( am bolduit )

Art. 11. - Organele de control abilitate încheie proceseverbale prin care se consemnează faptele constatate cu ocazia verificărilor făcute, precum şi articolele din lege încălcate de comerciant.
Art. 12. - Procesul-verbal se transmite, după caz, la judecătoria în a cărei rază teritorială s-a săvârşit fapta sau în a cărei rază teritorială contravenientul îşi are domiciliul sau, după caz, sediul.
Art. 13. - (1) Instanţa, în cazul în care constată existenţa clauzelor abuzive în contract, aplică sancţiunea contravenţională conform art. 16 şi dispune, sub sancţiunea daunelor, modificarea clauzelor contractuale, în măsura în care contractul rămâne în fiinţă, sau desfiinţarea acelui contract, cu daune-interese, după caz. (2) În caz contrar, instanţa va anula procesul-verbal întocmit.

Imi pare totusi rau ca in loc sa vedem ce putem face ca aceasta lege sa fie mai clara si usor de inteles o interpretam fiecare in functie de interesul propriu.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract euprotopopescu69 euprotopopescu69 Lege nr. 193/2000 reglementeaza clauzele abuzive in contractele incheiate intre comercianti si consumatori. Actul normativ, modificat prin legea Legea nr. ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telefonie Caydenz Caydenz Doresc sa reziliez un contract Vodafone. Am sunat la Vodafone si mi-au spus ca trebuie sa achit o taxa de 150 de euro (sau ceva de genu) pentru a rezilia ... (vezi toată discuția)