daca am un pfa, pot sa tin registrele de vanzare, cumparare, incasari si plati electronic? trebuie sa instiintez la finante ....sau care e procedura ?
va multumesc
nu trebuie anuntat la finante ; studiati omef 1040 pentru ca sunt cateva particularitati in cazul in care decideti sa tineti evidenta in format electronic
am citit omfp 1040, dar nu am gasit particularitatile despre care vorbeati...sunt putin nelamurita .
pfa'ul despre care vorbeam, are ca si activitate caen 1812- alte activitati de tiparire
Intrebarea mea, pot sa tin evidenta contabila electronic ? si sa renunt la toate jurnalele care trebuiesc scrise de mana ?
va rog mult sa ma ajutati !
vedeti cap IV din omef 1040 :
În cazul utilizării echipamentelor informatice pentru întocmirea documentelor justificative şi pentru preluarea şi înregistrarea datelor în evidenţa contabilă în partidă simplă, registrele contabile şi formularele privind activitatea financiară şi contabilă pot fi adaptate în funcţie de necesităţile proprii de utilizare, în condiţiile respectării conţinutului de informaţii.
RJIP :
În condiţiile conducerii evidenţei contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operaţiune economico-financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcţie de data de întocmire sau de intrare a documentelor. În această situaţie Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal de încasări şi plăţi parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi obţinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Evidenta in scop TVA - pe modele de jurnale de cumparari si vanzari , conform
omef 1372/2008 , in temeiul Art. 152 al.6
62. (1) Persoanele care aplică regimul special de scutire, conform art. 152 din Codul fiscal, au obligaţia să ţină evidenţa livrărilor de bunuri şi a prestărilor de servicii care ar fi taxabile dacă nu ar fi realizate de o mică întreprindere, cu ajutorul jurnalului pentru vânzări, precum şi evidenţa bunurilor şi a serviciilor taxabile achiziţionate, cu ajutorul jurnalului pentru cumpărări.
- daca sunteti sau nu platitor - pot fi in format electronic
Registrul inventar - nu poate fi in format electronic
Despre restul documentelor pe care le utilizati - nu stiu ce presupune in amanunt CAEN 1812 , dar asa, in mare, as zice ca toate formularele pot fi in format electronic