Buna ziua, eu am o afacere cu rochii de mireasa si as vrea sa mai deschid un magazin cu bauturi (bere), cola, fanta, tigari si sandwisuri. As vrea sa stiu care sunt pasii pt a deschide asa ceva:
1. trb sa am in hartiile firmei....
2. ce accize platesc, (daca platesc) si de unde trb sa iau aprobari pt.tigari, bere, sandwisuri etc.
3. trb sa-mi iau si a 2 casa de marcat?? daca magazinul este unul langa altul??:((
Va multumesc anticipat la toti care imi raspund ferm la ceea ce am intrebat eu
1.sa aveti in obiectul de activitate si codul CAEN adecvat ,daca nu sa faceti mentiunea cu acest ob. de activitate la Reg. Comertului.
2.nu platiti accize pentru ca nu produceti nici bauturile alcoolice si nici tigarile,banuiesc ca le achizitionati de la furnizori angro...
3.da-aveti nevoie de alta casa de marcat(banuiec ca nu amestecati rochiile cu bauturile in aceeasi locatie)pentru ca este alt magazin si trebuie bagate coduri pentru toate grupele de produse ce se vind(bauturi,tigari,..etc)
Va sfatuiesc sa aveti si o contabila buna sa va spuna ce trebuie sa mai faceti..
succes!!:D
Sau daca magazinele „comunica” in vreun fel si aveti o persoana angajata pe post de casier, ati putea folosi aceeasi casa de marcat, introduceti codurile pentru toate articolele, atat rochii cat si celelalte produse si.....puteti crea doua sau mai multe departamente (am vazut ca toate casele de marcat au cel putin 4 departamente) si atfel puteti avea: departamentul 1 - rochii de mireasa si departamentul 2 - produse alimentare, departamentul 3 - produse nealimentare (ca exemplu). Iar cand creati articolele (pe coduri) si le introduceti in casa de marcat, nu uitati sa le atasati la departamentul de care apartin (cititi cu atentie manualul casei de marcat si va puteti descurca si singura).
La sfarsitul zilei, din meniul din care scoateti raportul z, inainte de acesta, scoateti (sau goliti) articolele vandute, astfel, aveti zilnic un raport cu toate articolele vandute, desfasurat. Apoi, evident, scoateti raportul z, care va avea vanzarile sortate pe departamente si nu pe articole. Succes !
Am uitat sa precizez ca se pot crea mai multi useri pentru casa de marcat, astfel incat, daca nu aveti un casier „central”, puteti crea cate un user pentru fiecare din persoanele care vor scoate bon fiscal, respectiv pentru persoana care vinde rochii si pentru persoana care vinde la magazinul celalalt. La sfarsitul zilei, fiecare dintre aceste persoane, va preda banii la casierie pe baza de chitanta. Deoarece eu nu lucrez decat cu un user, nu stiu sa va spun daca cele doua persoane vor scoate fiecare cate un raport z, dar asta puteti sa descoperiti dvs. studiind manualul casei de marcat sau intreband la firma de unde ati cumparat casa. Am vrut doar sa va mai dau o idee.
Casa de marcat
violetaanna
As vrea sa ma ajutati intrucat sunt noua in domeniu,nu am pe cine sa intreb ,de aceea am apelat la acest site.
Un magazin de produse alimentare cu casa de ... (vezi toată discuția)