situatia mea este urmatoarea:
in data de 08.09.2010 tatal meu a decedat. Era pensionar MAI. Beneficia de o pensie de 1660 ron.Eu am 23 ani si sunt studenta la master la universitate de stat la buget. Lucrez cu contract de munca inregistrat la ITM si am un salariu de 1300 ron in mana. Pot beneficia de pensie de urmas? Eu am citit extrasele din lege de la comisariatul din judetul meu si nu era nimic specificat in legatura cu veniturile mele. Este vorba de extrasele din legea 164/07.04.2001, sectiunea a 3-a, art 37-47.
Buna dimineata !
Intr-adevar , aveti dreptate , nu exista un impediment in faptul ca sunteti angajata , important este sa depuneti actele prevazute de lege si sa indepliniti conditiile de acordare a acestui drept :
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
-pana la varsta de 16 ani; -daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
-pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b;
Bafta !
Potrivit dispozitiilor art. 94, alin.2, din Legea nr. 19/2000, beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie, stabilit conform art. 5, alin. (3).
In 2010, valoarea salariului mediu brut pe economie a fost stabilita la 1836 lei.
Deci pana la urma nu beneficiez deoarece salariul meu este mai mare decat 1/4 din salariul mediu. Am inteles bine?
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Pensie de urmas
liliana v
un tanar de 18 ani, beneficiar al pensiei de urmas (tatal decedat) este student in anul I. poate sa se angajeze pe perioada determinata fara sa piarda ... (vezi toată discuția)
Pensie de urmas
D@nutzu
Buna seara,