Intrucat institutia nu avea la acea data (2007) aprobat in organigrama un post de consilier juridic, o persoana este recrutata si incadrata ca functionar public pe un post de consilier si desfasoara activitati exclusiv juridice: reprezentare in instanta, aviz de legalitate, consiliere juridica, etc.
La data de 22.09.2008 se scoate la concurs postul de consilier juridic si este ocupat de functionarul public care a desfasurat pana la acea data activitatea specific juridica.
Cum ar trebui sa sune actiunea in instanta prin intermediul careia functionarul sa solicite recunoasterea exercitarii activitatiilor juridice, sa fie asimilata profesiei juridice, pentru anii2007 si 2008?
Precizez ca functionarul detine in acest sens probe precum: fisa postului in care sunt prevazute cu claritate atributiuni juridice , rapoartele de evaluare intocmite asupra acestor activitati cat si adeverinta de la conducatorul institutiei ref la faptul ca a exercitat atributii juridice pe tot parcursul anului 2007 si 2008.
Cine trebuie chemat in judecata in calitate de parat?
Va multumesc mult
Studii juridice de lunga durata plus doua masterate in drept civil si administrativ. In cartea de munca la 01.01.2007 este incadrat pe functia de consilier, in organigrama institutiei neexistand functia de consilier juridic. In fisa postului insa sunt prevazute activitati specifice consilierului juridic.
Actiunea cred ca ar trebui promovata in contencios avand ca obiect recunoasterea vechimii ]n specialitate juridica si completarea in carnetul de munca a vechimii in specialitate.
Institutie de stat.
Directorul care a fost pana in anul 2009 a emis chiar si o adeverinta in acest sens, potrivit careia functionarul desfasoara activitate juridica din anul 2007. Acesta a solicitat-o in vederea inscrierii la U.C.C.J.R. Actualul director nu are nimic impotriva insa functionarii de la resurse nu vor sa opereze motivand cu nu au baza legala si ca numai prin instanta se poate.
Functionarii de la resurse au interesele proprii, presupun ca au un client intern. Directorul supune aprobarii organigrama institutiei aprobata de Consiliul de conducere si de forul tutelar, de exemplu, Ministerul X.
De regula, din moment ce ai terminat studiile superioare se face conversia de post. Cred ca ar fi impiedicari financiare interne, dar daca se multumeste cu aceeasi grila de salarizare, nu vad impedimentul. Totul depinde de organizarea interna si de intelegere. Directorul este cheia. Poate sa efectueze si alte munci complementare. Cu bine.
Secretar municipiu
ocardv
Dupa obtinerea licentei in stiinte juridice, am lucrat intr-o firma privata timp de 5 ani in functia de director, iar apoi, intr-o primarie, inca doi ani in ... (vezi toată discuția)