avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 757 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... secretar municipiu
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

secretar municipiu

Dupa obtinerea licentei in stiinte juridice, am lucrat intr-o firma privata timp de 5 ani in functia de director, iar apoi, intr-o primarie, inca doi ani in functia de consilier juridic.
S-ar putea spune ca indeplinesc conditia de vechime ide 5 ani n specialitatea studiilor absolvite, pentru a ocupa functia de secretar municipiu?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 23:26, 3 Februarie 2009
Vechimea in specialitatea studiilor reprezinta, in acceptiunea Legii nr. 188/1999, vechimea in functia de consilier juridic in institutii publice si nu numai.
Functia de secretar de municipiu este, conform art. 13, o functie publica de conducere, ceea ce v-a dus la conditiile prevazute la art. 66 din Legea nr. 188/1999.
Ca sa indepliniti conditia de 5 ani vechime in specialitatea studiilor, trebuie sa fi fost director al unei directii juridice ori, in esenta, sa fi coordonat activitati cu caracter juridic, astfel cum sunt reglementate in Legea nr. 514/2003.
Cheia este ce ati facut ca director.

Daca institutia publica la care lucrati in prezent v-a recunoscut cei 5 ani ca vechime in specialitatea studiilor, atunci orice discutie este inutila, intrucat indepliniti conditia referitoare la vechimea in specialitatea studiilor ceruta de Legea nr. 188/1999.
Multa bafta la concurs!
Mentionez ca nu am condus o directie juridica. Cu exceptia activitatilor financiar contabile, care erau coordonate de catre directorul economic, am asigurat conducerea generala a societatii comerciale. Aceasta a presupus, pe langa coordonarea activitatilor prin care se realizau programele de dezvoltare, si negocierea si perfectarea contractelor prin care firma era angajata in diverse raporturi juridice, asiguram activitatea de intocmire a diverselor acte, inclusiv a celor cu caracter juridic, pe care le si semnam, asiguram, prin intermediul avocatilor, apararea drepturilor si intereselor legitime ale societatii, in fata partenerilor, insititutiilor si autoritatilor publice, instantelor de judecata.
Cu alte cuvinte, desi prin fisa postului nu coordonam expres activitati cu caracter juridic, in concret, functia de conducere detinuta implica in mod natural si realizarea si coordonarea unor asemenea activitati. La incredintarea functiei respective, administratorul a avut in vedere si cunostiintele mele din domeniul juridic tocmai pentru a putea rezolva mai bine aspectele juridice ale functionarii firmei.
Eu va sugerez sa intrebati la Agentia Nationala a Functionarilor Publici.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Conditii pentru ocuparea functiei de secretar unitate administrativ teritoriala adon adon Buna ziua, Stiu ca legislatia prevede ca si conditii de ocupare a functiei de secretar sa ai studii juridice sau administrative, cursuri postuniversitare si 5 ... (vezi toată discuția)
Detasarea unui functionar public de pe o functie de executie pe o functie de conducere Catalina Cabun Catalina Cabun Buna ziua, Sunt functionar public consilier juridic la o primarie. Urmeaza sa fiu detasata pe o perioada determinata in functia de secretar la o alta ... (vezi toată discuția)
Delegare atributii functie conducere alexandru2004 alexandru2004 In anul 1997 am absolvit Colegiul administratie locala /secretariat ( SSD) angajandu-ma la Primarie in fct. de ref. de specialitate in cadrul compartimentului ... (vezi toată discuția)