As dori opinii in legatura cu urmatoarea problema: un consiliu de adm.la o soc .pe actiuni are 5 membri. Din acestia 4 sunt neexecutivi iar unul este executiv(director). Fiecaruia i se incheie conform legii cate un contract de mandat pt.administratie. Intrebarile sunt urmatoarele:
1. Directorul va avea 2 contracte de mandat?--unul ca administrator si altul ca director? Spun asta plecand de la faptul ca AGA l-a desemnat ca administrator iar cons.de adm.l-a delegat ca director!
2. Presedintele cons.de adm. poate fi si director ? Legea 31/1990 permite ca presedintele C.A sa fie si director general. Putem intelege de aici ca poate el sa fie si director in situatia in care CA delega atributiile sale catre un singur director si deci nu se justifica in acest caz functia de director general ?!
Multumesc celor care se vor osteni sa raspunda unui nelamurit ca mine!
Conform legii , intr un SA , pot fi mai multi administratori care intrunesc consiliul de administratie. Presedintele consiliului este si director general. Deci , persoana in cauza este in regula atata vreme cat AGA a numit si ceilalti patru "neexecutivi" tot administratori. Daca a fost numit unic administrator , nu mai exista consiliu de administratie.
Oare nu m-am facut eu inteles? Stiam ca e OK numirea! Eu insa intrebam daca directorul va avea 2 contracte sau 1 contract? E pe de o parte membru al cons.de adm ,iar pe de alta parte director cu atributii generale de conducere si reprezentare a societatii!
Si inca ceva: pentru consiliul de administratie se poate incheia un singur contract de mandat deoarece si raspunderea este solidara sau cate un contract pentru fiecare membru CA in parte?
Poate imi pot impartasi din experienta lor juristii care lucreaza pt.S.A. si au incheiat deja astfel de contracte !
Mersi tuturor!