avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 344 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie de crestere a copilului pentru mame ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie de crestere a copilului pentru mame studente la zi

Sunt studenta in anul 2 la zi si in luna aprilie anul urmator (2011) trebuie sa nasc.As dori sa stiu daca , conform legii in vigoare, voi primi indemnizatie de crestere a copilului,tinand cont de faptul ca nu am lucrat in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului. Trebuie intrunite cumulativ cele doua conditii pentru ca o studenta sa primeasca o asemenea indemnizatie, respectiv sa fie studenta la zi si sa fi lucrat , sau doar prima ? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:31, 3 Octombrie 2010
Beneficiati de indemnizatia pentru CCC chiar daca nu ati realizat venituri profesioanle supuse impozitului pe venit.
In acest sens, OUG nr.148/2005 prevede ca beneficiaza de indemnizatia pentru CCC persoanle care urmeaza cursurile de zi ale invatamantului preuniversitar si universitar, organizat potrivit legii, frecventate fara intrerupere. Sunt exceptate de la aceasta obligatie persoanele care au intrerupt cursurile din motive medicale.
Va multumesc mult pentru raspuns.As dori sa stiu si daca exista vreo lege care sa prevada o scutire partiala de frecventa a studentelor gravide sau acest lucru ramane la latitudinea decanului respectivei facultatati pe care studenta o frecventeaza la zi ? Banuiesc ca nu am sa ma pot prezenta la cursuri pana in luna a 9a de sarcina si de aceea as vrea sa fiu infomata din timp.Va multumesc din nou!
veti fi scutita medical printr-o adeverinta eliberata de medicul de familie.
avocat Cristina Popescu
Daca ma voi transfera la IFR tocmai datorita starii de graviditate voi mai beneficia de indemnizatia pentru CCC?