buna ziua,
cum am putea sa rezolvam problema intr-un bloc in care nu exista asociatie de propietari, in care avem datorii mari la Radet, o data din cauza unor restantieri si a doua oara din cauza a doi administratori care nu au achitat facturile chiar daca au incasat. De la un administartor s-au analizat actele si un expert a stabilit "paguba", de la celalalt nu avem actele asa incat nu putem decat sa presupunem care este lipsa. In bloc este sistata furnizarea de caldura si apa calda.
Actualul administrator este doar contabil iar actualul presedinte si cenzor sunt de fapt in functie de pe timpul fostilor administratori, asa incat nu se poate rezolva ceva pe plan intern.
Practic ar trebui sa iesiti dintr-o mlastina in care riscati sa va afundati definitiv.
Masuri de luat:
- presedintele sa mearga la RADET si sa faca o esalonare a platii restantelor.
- sa se convoace o adunare generala in care sa se spuna suma totala restanta la RADET si sa se supuna la vot contributia fiecarei familii cu o suma fixa pentru acoperirea acestor restante si plata lor. Aceste suma suplimentara sa se puna pe liste intr-o coloana separata si sa se dea chitanta separata pe ea. Suma va trebui recuperata de la administratorii care nu au achitat facturile la RADET.
- locatarii sa si achite acele sume, astfel incat RADET sa va dea drumul la caldura si apa calda.
- sa convocati o adunare generala cu scopul infiintarii asociatiei de proprietari. In lipsa personalitatii juridice pe care ati capata-o numai ca urmare a infiintarii acestei asociatii de proprietari, nu veti putea actiona in judecata, ca entitate, nici administratorii care au delapidat, nici restantierii "de profestie".
Cu ocazia acestei adunari generale va alegeti si comitetul executiv, presedintele, comisia de cenzori..si va hotarati si asupra persoanei pe care asociatia sa o angajeze ca administrator.
- dupa infiintarea asociatiei (poate dura cateva luni de zile) deschideti o verificare a actelor asociatiei si chemati in judecata pe cei care se fac vinovati de sumele gasite lipsa din gestiune. In urma proceselor ati putea recupera acele sume in totalitate sau partial si inapoia locatarilor care le-au platit suplimentar.
- asociatia poate chema in justitie si proprietarii cu restante care depasesc 90 zile conform Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari.
Ma tem ca alte actiuni mai usor de facut si mai rapide nu exista...:(
Buna ziua,
multumesc frumos pentru raspuns m-a ajutat forte mult sa lamuresc unele lucruri. Sper sa gasesc intelegere si al ceilalti propietari din bloc pentru a putea urma pasii enumerati de dumneavoastra.
Mai am doar doua intrebari, ce pot face daca administratorul nu ne elibereaza chitanta separat pe suma de la reesalonare, s-a intamplat acest lucru si anul trecut, am platait dar nu am primit chitanta separat si, din experienta dumneavoastra care ar fi metoda cea mai corecta de calcul a reesalonarii pe apartamente. Eu sunt in situatia in care nu am avut restanta niciodata, dar am un apartament din categoria celor cu suprafata cea mai mare din bloc si de asemenea si cele mai multe persoane trecute la intretinere. Anul trecut am platit suma cea mai mare dintre toti colocatarii cu toate ca nu am generat aceste pagube am fost de acord cu asta numai pentru a iesi la lumina, crede-ti ca s-a calculat corect asa, dupa suprafata si numar de persoane, fara a se tine cont de restantieri, pe motiv ca nu au actele de la fostul administartor.
Multumesc frumos si va doresc o zi buna.
Dupa parerea mea aceasta suma suplimentara referitoare la reesalonari ar trebui sa se imparta in mod egal la toate apartamentele, deoarece nu este un consum si cel putin teoretic este recuperabila. Deci n-ar trebui ca administratorul sa se mai incurca cu calcule inutile pe suprafata sau numar de persoane din simplul motiv ca aceste sume nu sunt consumuri, ci sunt sume la care ar trebui ca toata lumea sa participe ca sa scoata blocul din situatia nenorocita in care se afla. Sumele ar trebui sa fie egale pentru ca nenorocirea este egala la toata lumea.....!
Sumele trebuie puse pe liste intr-o coloana suplimentara si la achitare, daca ii e lene sa scrie doua chitante (din care una ar fi cu suma de la reesalonare) atunci poate sa scie pe chitanta suma totala si undeva in josul chitantei expresia "din care....lei <reesalonare>". Adica sa puteti avea o evidenta cati bani ati dat in plus astfel incat sa puteti demonstra, in caz ca se recupereaza aceste sume, cati bani trebuie sa primiti inapoi, desi administratorul ar trebui sa aiba o evidenta separata a acestor sume.