Lucrez la o autoritate contrcactanta. Avem in desfasurare o procedura prin cerere de oferta la care au venit 3 ofertanti.
Doi dintre ei nu au prezentat niste avize strict necesare desfasurarii activitatii, deci sunt respinsi.
Al treilea are urmatoarele probleme:
1. Este un fost prestator al nostru fata de care aveam datorii. A solicitat clarificari daca poate fi acceptat in cazul in care are de incasat de la noi. Am raspuns sa vina (la deschidere) cu lista facturilor pe care le avea de incasat. A venit cu o suma care nu corespundea cu a noastra, deoarece mare parte din facturile mentionate de ei fusesera platite cu cateva luni in urma. In Certificatul constatator de la Directia Generala apare o suma mult mai mare decat cea datorata de noi, deci nu numai noi suntem cauza datoriilor lui.
2. A prezentat oferta financiara fara sa aiba atasata fundamentarea economica a preturilor (cu toate ca solicitam in documentatia de atribuire aceasta). Am cerut sa ne prezinte fundamentarea. Cand a venit cu fundamentarea, a venit cu oferta modificata.
3. De asemenea avem aceeasi prestatie in mai multe locatii, pentru care a prezentat oferte diferite de pret (diferenta provine din perioada mai mare de timp si materiale mai scumpe).
Avand in vedere cele prezentate, putem anula procedura?
Daca o anulam trebuie sa mai respectam termenele prevazute pentru depunerea contestatiilor inaintea initierii unei alte proceduri?
Pana a intra in subiectul de drept al acestei solicitari, as vrea sa-ti mentionez ca oricate raspunsuri vei primi in cadrul unor astfel de forum-uri decizia finala iti apartine si ce e mai important decizia cade in responsabilitatea totala a autoritatii contractante. In acest sens, te-as sfatui ca in situatia in care consideri ca vreun raspuns in creeaza o cale de actiune, trebuie sa fii convinsa atat tu cat si toti factorii implicati in acest proces de corectitudinea si legalitatea raspunsului.
Acum, trecand la problema de fond......
1. Desi aparent este neimportant, totusi nu m-am lamurit daca e vorba despre un contract de executie sau un contract de prestari si acesta din urma constituindu-se eventual in servicii de proiectare. Aspectul pe care il aduci in discutie este reglementat de art. 181 din OUG nr. 34/2006, prin care se stipuleaza faptul ca AC (autoritatea contractanta) are dreptul si nu obligatia de a exclude din procedura un ofertant care nu-si indeplineste obligatiile privind plata taxelor si impozitelor catre stat. Pe cale de consecinta, decizia privind excluderea din procedura a unui participant la procedura care se afla intr-o astfel de situatie este decizia exclusiva a AC. Binenteles, daca in cadrul documentatiei s-a prevazut in mod express declararea drept neconforma a ofertei pentru acest motiv, atunci AC este obligata sa procedeze in acest sens. Deci, in concluzie se poate declara neconforma oferta respectiva pentru acest motiv.
2. Desi legea nu prevede, pentru eliminarea birocratiei, solicitarea fundamentarii economice a pretului este bine sa fie efectuata numai daca devine incident art. 202, alin (1) dinOUG nr. 34/2006. Este greu de prezis din momentul initierii procedurii daca va fi depusa o oferta cu un pret aparent neobisnuit de scazut. In alta ordine de idei, faptul ca prin revenirea asupra ofertei, ca urmare a solicitarii de clarificari (ca si un drept legal al AC in procesul de evaluare), participantul a modificat oferta devine incident art. 79, alin (2) din HG nr. 925/2006, deci oferta sa poate fi considerat neconforma si drept urmare ofertantul va fi descalificat.
3. Este greu sa ma pronunt asupra acestui aspect pentru ca fie nu e bine prezentat, fie nu e bine motivat. Astfel, faptul ca ofertele sunt diferite este justificat chiar de tine: materiale mai scumpe si perioada de timp mai mare. Pentru un raspuns adecvat aici este nevoie de prezentarea mai multor detalii. Oricum, toate aceste puncte de vedere trebuie sa te ghideze pe tine pe calea corecta, pentru ca obligatoriu este necesara o analiza detaliata a documentelor. Nu stiu ce prevede documentatia si de ce aceste 2 aspecte (materiale si perioada de timp) sunt considerate de tine ca fiind "depasite". Aici ar trebui sa poti sa-ti raspunzi singura.
Oricum, in mare poti anula procedura, prin invocarea art. 209, alin (1), lit. b din OUG nr. 34/2006 si justificarea motivelor care au stat la baza acestei decizii. (pt ca ofertele sunt neconforme, asa cum se mentioneaza in art. 36, alin (2), lit. a din HG nr. 925/2006).
Si da...... trebuie respectate termenele prevazute pentru depunerea contestatiilor inaintea initierii unei alte proceduri, in conformitate cu art. 256^2 din OUG nr. 34/2006, indiferent de rezultatul procedurii.
Sper ca aceste informatii sa te ajute in a lua cea mai bune decizie si daca cumva ai nevoie de detalii iti stau la dispozitie.
Daca 2 dintre ofertanti nu au prezentat ofertele complete in conformitate cu art. 35 din HG 925/2006 ([ link extern ] .
In ce priveste ofertantul calificat, daca prin raspunsul la clarificari acesta a modificat oferta financiara, in conformitate cu art. 79 alin. (3) din 925/2006 ([ link extern ] .
Procedura se poate anula in conformitate cu art. 209 alin (1) lit. b din OUG nr. 34/2006 ([ link extern ] ).