Intenstionez sa cumpar apartamentul ANL in care stau cu chirie. Totul er ok insa de la primarie mise spune ca trebuie sa intocmesc eu cadastrul. Avand in vedere ca apartamentul este al primariei, nu institutia trebuie saintocmeasca actele cadastrale pentru vanzare?
veti incheia cu primaria un ante-contract de vanzare-cumparare, pe site-ul anl nu se face nici o precizare cu privire la cine intocmeste cadastrul, insa fara acesta nu puteti intocmi contractul de vanzare cumparare.
Buna ziua! Pe pagina ANL exista in partea de jos 2 pdf-uri: demersuri pentru chiriasi si demersuri pentru primarii. In cel de-al doilea se spune clar:
Etapele pe care primăria trebuie să le parcurgă pentru îndeplinirea
procedurilor de vânzare sunt următoarele:
- schimbarea regimului juridic al imobilelor – din proprietate publică
sau proprietate privată a unitătilor administrativ teritoriale, în proprietate publică de stat prin Hotărârea Consiliului Local, această hotărâre fiind transmisă către Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului;
- trecerea din proprietate publică de stat în proprietate privată a statului se face prin Hotărâre de Guvern promovată de Ministerul Dezvoltării Regionale si
Turismului;
- înregistrarea solicitărilor de cumpărare din partea detinătorilor de
contracte de închiriere;
- întocmirea cadastrului pe fiecare amplasament, cu dezmembrarea pe
fiecare apartament cu indicarea ariei construite efective, inclusiv cotele indivize;
- întocmirea cărtii funciare si întabularea fiecărui apartament în parte;
- calculul valorii de cumpărare se realizează conform cu normativele în
vigoare respectiv: OUG nr. 14/2010, OUG nr. 33/07.04.2010, Ordin nr.
1298/16.04.2010, HG nr. 389/2010;
- încheierea contractelor de vânzare-cumpărare între administratiile
locale si chiriasi;
- depunerea la „Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publică a
Municipiului Bucuresti”, în contul ANL, a valorii de vânzare din care se scade
comisionul de 1% pentru activitate, evidentă si vânzare a Administratiei Locale
care a întocmit documentatia de vânzare.
Fată de atributiile ce vă revin conform prevederilor legale în vigoare,
pentru desfăsurarea în conditii optime a procesului de vânzare a locuintelor
pentru tineri, primăria va asigura atât logistica necesară, cât si accesul rapid
la informatii al chiriasilor.
Mie mi se pare destul de clar. Plus ca acel comision de 1% ar acoperi paguba produsa de cheltuielile cu cadastrul.
Sunt curios daca exista si alte pareri, eu fiind in acceasi situatie, doritor sa cumpar anl-ul in targoviste. Multumesc.
Buna ziua!
Documentatia cadastrala se intocmeste de catre Primarie, deoarece presupune parcurgea ma multor etape: intocmirea documentatiei cadastrale pentru teren si bloc, înscrierea acesteia in cartea funciara, intocmirea documentatiei cadastrale pentru fiecare apartament in parte (apartamentarea), urmată de înscrierea acestora in cartea funciara, etc., ulterior, urmand sa aiba loc vanzarea apartamentului catre chirias. Etapele sunt cele prezentate de colegul de mai sus.