avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 217 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Informatii fiscale
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Informatii fiscale

Buna ziua,

Intrucat nu ma pricept la chestiunile contabile, indraznesc sa va cer ajutorul in urmatoarele chestiuni:
1) Bonurile fiscale obtinute de la prestatorii de servicii (ex.: McDonald's, parking, etc.) pot fi deduse integral ? Este necesar ca acest bonuri sa aiba stampila pe spate? In ce limita pot deduce integral bonurile fiscale?

2) La inceputul activitatii am depus declaratia 220. La momentul incheierii contractului cu CASMB, am platit 5.5% (aferenta perioadei ramase pana la sfarsitul anului) din venitul declarat in 220. Ulterior platii, am incheiat un contract cu o societate si am emis factura pentru servicii. As dori sa stiu daca pot plati saptamana aceasta la CASMB cei 5.5% din suma reala incasata. De la CASMB mi s-a spus sa astept pana in luna Februarie 2011, cand voi face declaratia 200 si se face regularizarea, urmand sa platesc atunci. Nu vreau sa astept pana atunci, vreau sa platesc acum, insa nu stiu daca se accepta plata.

3) Pentru inceperea activitatii cabinetului meu (comanda de stampile, facturiere, registre, etc.), am folosit banii personali. Am justificat acesti bani obtinuti de cabinet prin incheierea unui contract de imprumut intre mine si cabinet, fara dobanda, banii urmand sa fie restituiti pana la data de 31.12.2010. M-am uitat in Codul Fiscal si, in afara prevederilor art. 78 alin. (2) - si acestea destul de interpretabile - nu am gasit o referire concreta la impozitarea mea, ca persoana fizica, in momentul in care voi primii suma imprumutata inapoi. O alta referire este privitoare la faptul ca "imprumutul primit de la o persoana fizica" nu constituie venit brut.

Scuze ca m-am intins assa de mult cu explicatiile.

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Cu stima,

Alin
Cel mai recent răspuns: ContSters116443 , utilizator 10:26, 19 Octombrie 2010
Buna seara
Deduc ca este vorba de un pfa
1.Bonurile emise de casele de marcat nu mai sunt documente justificative in contabilitate .
Exista o circulara a MF unde spune ca daca sunt anexate unui decont de cheltuieli pot fi deduse cheltuielile dar pentru pfa nu vad cum se poate acorda un avans spre decontare, pfa avand autonomie totala in ce priveste banii din incasari .
2.Plata cotei de sanatate se face in baza deciziei de impunere care intr-adevar va fi emisa la anul .
3.La pfa nu se aplica legislatia de la srl ; nu vad necesar un contract de credit pentru ca nu este obligatoriu un registru de casa.
Totusi , in cazul activitatii dvs puteti face un registru de casa pentru un control al incasarilor , dar daca utilizati casa de marcat fiscala, raportul z este suficient pentru inregistrarea incasarilor/veniturilor in registrul de incasari si plati.
Imprumuturile nu fac obiectul inregistrarii in registrul de incasari si plati , acolo se trec numai veniturile incasate si chetuielile platite .
La restituirea imprumutului - sa-l numim asa pentru buna intelegere - suma nu este impozabila la persoana fizica .
Cititi va rog : omef 1040 pentru evidenta contabila in partida simpla si art 48 cf pentru impozitare .
Ar mai fi de adaugat ca trebuie sa tineti si evidenta in scop de tva, daca sunteti neplatitor , ca sa puteti avea "control" in cazul depasirii plafonului de 35000 eur x curs data aderarii ue , plafon de la care o entitate devine platitoare de tva .
Plafonul este anual .
1.Referitor la bonurile emise de casa de marcat, prin continutul acestora, desi sunt denumite "bonuri fiscale” nu indeplinesc conditiile impuse unui document justificativ astfel incat cheltuielile aferente sa fie considerate deductibile d.p.d.v. fiscal. Astfel de cheltuieli pot fi considerate nedeductibile in baza prevederilor articolului 21 alineatul 4 litera f) Codul fiscal: "cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ .

In lipsa facturii, bonul fiscal nu reprezinta document justificativ asa cum este definit prin art. 6, alin. 2 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, le-au inregistrat in contabilitate, le-au vizat si aprobat. Principale elementele ale documentelor justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate sunt:
- denumirea documentului;
- denumirea si sediul firmei sau persoanei fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- cand este cazul: mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare ;
- continutul operatiunii economico-financiare;
- daca este cazul: baza legala a operatiunii;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate;
- numele si prenumele, inclusiv semnaturile persoanelor care:
- raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare;
- au atributii de control financiar preventiv;
- aproba operatiunile respective;
- orice alte elemente necesare identificarii operatiunii efectuate.

In situatia in care lipseste un astfel de element, documentul isi pierde calitatea de document justificativ.

La sfarsitul lunii iunie 2009, M.F.P. a elaborat un ghid pentru reflectarea in contabilitate a unor operatiuni economice prin care au fost inserate si conditiile in care bonurile fiscale pot fi inregistrate in contabilitate ca documente justificative.

Deductibilitatea si inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal (indiferent de valoare – deci si mai mici de 100 de lei) se poate efectua in urmatoarele conditii:
- entitatea solicita furnizorului factura aferenta bunurilor livrate sau serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal sau
- entitatea justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate (nota de intrare receptie), fie cu alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli. in cazul utilizarii decontului de cheltuieli, documentul utilizat este „Decont de cheltuieli – cod 14-5-5”, care va fi adaptat in mod corespunzator pentru decontari interne.

In concluzie, in situatia in care se efectueaza cheltuieli in cadrul unei deplasari interne, acest document se utilizeaza pentru decontarea cheltuielilor efectuate in lei de catre titularul de avans, fiind considerat un document justificativ atat pentru dovada efectuarii platilor cat si pentru inregistrarea cheltuielilor in contabilitate.

Acest document trebuie verificat si aprobat prin semnatura de catre persoanele competente care au urmatoarele obligatii:
• sa verifice legalitatea documentelor, exactitatea calculelor referitoare la decontarea sumelor primite drept avans si la calcularea eventualelor penalizari de intarziere ;
• sa exercite controlul financiar preventiv si sa aprobe plata diferentei, daca este cazul
in concluzie, numai daca avem justificarile precizate mai sus putem inregistra in evidenta contabila si deduce la calculul impozitului pe profit cheltuiala cu bunurile, serviciile, executiile de lucrari platite cu bon fiscal emis de aparatele de marcat fiscale sau cu cardul.

Astfel, putem inregistra in evidenta contabila si putem considera deductibila la calculul impozitului pe profit cheltuiala in suma mai mica sau mai mare de 100 de lei (intrucat limitarea a fost abrogata), achitata cu bon fiscal, daca se intocmeste un referat, nota de intrare receptie, proces verbal de receptie, decont de cheltuieli, ordin de deplasare, in functie de fiecare situatie in parte, documente care trebuie sa fie aprobate de persoana care autorizeaza efectarea unor astfel de cheltuieli.
3.Nu platiti impozit,in cazul in care nu a-ti prevazut dobanzi.
@simonaoprica
Cred ca utilizatorul care a pus intrebarea, dupa cum a dedus si dna Magda Staicu se refera la o forma de organizare care necesita conducerea contabilitatii in partida simpla, atunci se aplica OMFP 1040- contabilitatea in partida simpla si art. 48 din Codul Fiscal cu normele metodologice de aplicare, care tine de impozitul pe venit.
Ultima modificare: Luni, 18 Octombrie 2010
Andreea Voicila, Contabil
Buna ziua,

Va multumesc pentru explicatiile detaliate.

Cu stima,

Alin

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli deductibile - pfa traducãtor sonia1978 sonia1978 Buna ziua! Am inceput demersurile pentru a deveni PFA, am o autorizatie de traducator. Am achizitionat cele doua stamplie (dreptunghiulara + rotunda), ... (vezi toată discuția)
Pfa danatr danatr bonurile fiscale mai mici de 100 ron trebuie sa fie insotite de factura fiscala? (vezi toată discuția)
Acte fiscale gabim112 gabim112 Buna ziua Ce acte intocmeste o firma daca vinde un produs unei persoane fizice? La vanzare produselor fabricate in firma emit factura pe care scriu cnp-ul ... (vezi toată discuția)