avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 322 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... contract telefonie mobila, abuz?
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

contract telefonie mobila, abuz?

buna seara, va rog frumos sa imi spuneti daca legea 161/2010 din 12.07.2010 pt modif art 84 din legea 296/2004 privind cod consumului si legea 193/2000 privind clauzele abuzive incheiate intre comercianti si consumatori este valabila doar in cazul in care consumatorul este pers fizica????
concret, eu - adriana, sunt administratorul unui srl si am un abonament vodafone pe firma; am solicitat modificarea abonamentului vodafone de la 3 euro/luna la 7,2 euro/luna si mi s-a transmis pe mail un formular de semnat si stampilat pt modificarea contractului, insa , in documentul astfel trimis este precizata si obligativitatea pastrarii abonamentului modificat pe perioada de minim 2 ani si plata a 150 euro daca vreau sa reziliez contractul de abonament inainte de scadenta celor 2 ani!!!
recitind art 84 din legea de mai sus, am constatat ca dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala, in cazurile prevazute de lege aceasta fiind considerata nula de drept.
i-am contactate cei de la vodafone si mi-au replicat ca aceasta prevedere /lege se aplica doar in cazul pers fizice, nu si in cazul meu - pers juridica care am acest abonament pe firma.
pana la urma, intreb si eu, este adevarat ca aceasta lege 161/2010 care precizeaza clar ca fiind ilegala si abuziva masura achitarii unei sume de 150 euro daca ceri rezilierea contratului ininte de 2 ANI SE ADRESEAZA EXCLUSIV PERS FIZICE?? DOAR PERS FIZICE SUNT PROTEJATE DE ACEST ABUZ? sau si eu, pers juridica?! care tot consumator de servicii sunt!

#-o
Cel mai recent răspuns: GiHa , utilizator 09:08, 30 Iunie 2018
Buna ziua !
Avand in vedere prevederile anexei Legii 296/ 2004 privind codul consumului, prin consumator( in sensul acestei legi) se intelege orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale.
Cu stima!
Ok, nu contest, dar tot nu pricep cum stau lucrurile in cazul unui SRL???
adrianamihaela a scris:

buna seara, va rog frumos sa imi spuneti daca legea 161/2010 din 12.07.2010 pt modif art 84 din legea 296/2004 privind cod consumului si legea 193/2000 privind clauzele abuzive incheiate intre comercianti si consumatori este valabila doar in cazul in care consumatorul este pers fizica????
concret, eu - adriana, sunt administratorul unui srl si am un abonament vodafone pe firma; am solicitat modificarea abonamentului vodafone de la 3 euro/luna la 7,2 euro/luna si mi s-a transmis pe mail un formular de semnat si stampilat pt modificarea contractului, insa , in documentul astfel trimis este precizata si obligativitatea pastrarii abonamentului modificat pe perioada de minim 2 ani si plata a 150 euro daca vreau sa reziliez contractul de abonament inainte de scadenta celor 2 ani!!!
recitind art 84 din legea de mai sus, am constatat ca dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala, in cazurile prevazute de lege aceasta fiind considerata nula de drept.
i-am contactate cei de la vodafone si mi-au replicat ca aceasta prevedere /lege se aplica doar in cazul pers fizice, nu si in cazul meu - pers juridica care am acest abonament pe firma.
pana la urma, intreb si eu, este adevarat ca aceasta lege 161/2010 care precizeaza clar ca fiind ilegala si abuziva masura achitarii unei sume de 150 euro daca ceri rezilierea contratului ininte de 2 ANI SE ADRESEAZA EXCLUSIV PERS FIZICE?? DOAR PERS FIZICE SUNT PROTEJATE DE ACEST ABUZ? sau si eu, pers juridica?! care tot consumator de servicii sunt!

#-o


"Si in opinia mea, interpretarea conform careia -in extenso " O clauza considerata abuziva in raporturile juridice/contractuale cu un consumator persoana fizica ar putea constitui o prezumtie legala si pentru o clauza identica dintr-un contract/raport juridic cu o persoana juridica" este corecta si legala...

... instantele, daca vor fi legal sesizate, se vor pronunta cu privire la acest aspect
."

:)
www.avocatnet.ro/content/for...

Ultima modificare: Duminică, 24 Octombrie 2010
ContSters123067, utilizator
In general in foarte multe tari un contract pe o perioada determinata nu se poate rezilia decat din motive bine intemeiate sau de forta majora, indiferent daca consumatorul este PJ sau PF.
Exista anumite exceptii cum ar fi creditele bancare, la care insa aceasta “amenda” poate fi maximum dobanda care ar mai fi datorate (legislatia trebuie aplicata in toate tarile UE), deci tot aceasi branza este daca achit creditul doar la termen si platesc dobanda sau achit mai repede si platesc penalitati contractuale cat dobanda.
Principial rezilierea contractelor se face cu termenul de preaviz prevazut in contract pentru sfarsitul contractului. Deci rezilierea se poate face doar pentru data la care expira contractul, adica perioada minima de 2 ani.
Daca aveti un contract de la 1 Ianuarie 2010 cu durata minima de 2 ani si preaviz de 6 luni, d-voastra trebuie sa reziliati contractul cel tarziu pina la 30 Iunie 2011 cu termenul de 31 Decembrie 2011.
In fapt Vodafone nu are nici o obligatie de a accepta rezilierea unui contract inaintea termenului. Insa daca accepta, nu ar avea dreptul de a pretinde mai mult decat ar fi costul abonamentului pana la terminarea contractului.
kappauser a scris:

In general in foarte multe tari un contract pe o perioada determinata nu se poate rezilia decat din motive bine intemeiate sau de forta majora, indiferent daca consumatorul este PJ sau PF.
Exista anumite exceptii cum ar fi creditele bancare, la care insa aceasta “amenda” poate fi maximum dobanda care ar mai fi datorate (legislatia trebuie aplicata in toate tarile UE), deci tot aceasi branza este daca achit creditul doar la termen si platesc dobanda sau achit mai repede si platesc penalitati contractuale cat dobanda.
Principial rezilierea contractelor se face cu termenul de preaviz prevazut in contract pentru sfarsitul contractului. Deci rezilierea se poate face doar pentru data la care expira contractul, adica perioada minima de 2 ani.
Daca aveti un contract de la 1 Ianuarie 2010 cu durata minima de 2 ani si preaviz de 6 luni, d-voastra trebuie sa reziliati contractul cel tarziu pina la 30 Iunie 2011 cu termenul de 31 Decembrie 2011.
In fapt Vodafone nu are nici o obligatie de a accepta rezilierea unui contract inaintea termenului. Insa daca accepta, nu ar avea dreptul de a pretinde mai mult decat ar fi costul abonamentului pana la terminarea contractului.



de ce ar avea dreptul de a pretinde sume de bani ("cost abonament pana la terminarea contractului") pentru servicii neprestate?

atunci de ce nu si un contabil, sa zicem, care are contract pe doi ani, la care serviciile caruia beneficiarul renunta dupa 1 (una) luna, n-ar avea dreptul si el (contabilul) sa pretinda plata a 23 luni?!:rolleyes:
Ultima modificare: Duminică, 24 Octombrie 2010
ContSters123067, utilizator

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telefonie Caydenz Caydenz Doresc sa reziliez un contract Vodafone. Am sunat la Vodafone si mi-au spus ca trebuie sa achit o taxa de 150 de euro (sau ceva de genu) pentru a rezilia ... (vezi toată discuția)
Proces cu vodafone pentru neplata abonament mboncalo mboncalo Buna ziua, As vrea sa cer sfatul dumneavastra in legatura cu problema mea cu Vodafone. Am fost abordat in primavara acestui an cu o oferta promotionala de ... (vezi toată discuția)
Contract vodafone copariu copariu AM UN CONTRACT LA VODAFONE PENTRU SERV DE DATE ( MODEM + INTERNET ) VALABIL PANA IN NOIEMBRIE 2011 ; AM FOST LA VODAFONE SI MI-AU SPUS CA TREBUIE SA PLATESC O ... (vezi toată discuția)