kappauser a scris:
In general in foarte multe tari un contract pe o perioada determinata nu se poate rezilia decat din motive bine intemeiate sau de forta majora, indiferent daca consumatorul este PJ sau PF.
Exista anumite exceptii cum ar fi creditele bancare, la care insa aceasta “amenda” poate fi maximum dobanda care ar mai fi datorate (legislatia trebuie aplicata in toate tarile UE), deci tot aceasi branza este daca achit creditul doar la termen si platesc dobanda sau achit mai repede si platesc penalitati contractuale cat dobanda.
Principial rezilierea contractelor se face cu termenul de preaviz prevazut in contract pentru sfarsitul contractului. Deci rezilierea se poate face doar pentru data la care expira contractul, adica perioada minima de 2 ani.
Daca aveti un contract de la 1 Ianuarie 2010 cu durata minima de 2 ani si preaviz de 6 luni, d-voastra trebuie sa reziliati contractul cel tarziu pina la 30 Iunie 2011 cu termenul de 31 Decembrie 2011.
In fapt Vodafone nu are nici o obligatie de a accepta rezilierea unui contract inaintea termenului. Insa daca accepta, nu ar avea dreptul de a pretinde mai mult decat ar fi costul abonamentului pana la terminarea contractului.
de ce ar avea dreptul de a pretinde sume de bani ("cost abonament pana la terminarea contractului") pentru servicii neprestate?
atunci de ce nu si un contabil, sa zicem, care are contract pe doi ani, la care serviciile caruia beneficiarul renunta dupa 1 (una) luna, n-ar avea dreptul si el (contabilul) sa pretinda plata a 23 luni?!:rolleyes: