avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 689 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Formular E 402
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Formular E 402

Tatal meu este rezident in Germania de cativa ani, iar de la 1 ianuarie 2007 a aflat ca are dreptul sa primeasca alocatie pt copii, chiar daca acestia locuiesc in Romania. Eu sunt student in anul 3, am facut actele care ni le-au cerut atunci (o gramada de hartii au cerut, iar cei de la ministerul muncii si familiei erau intr-o ceata totala:"Stiti....este primul caz si nu stim cum sa completam formularul", eu sunt din Sibiu). Totul bine, cei din Germania au aprobat, am primit 150 de euro pe luna alocatie, chiar si retroactiv, eu am facut hartiile in primavara iar statul german a platit din ianurie. In toamna asta s-a oprit alocatia si i-au venit niste hartii lu' taica-meo in Germania care suna asa: "Atestat privin continuarea studiilor in vederea acordarii prestatiilor familiale", adica formularul E402, care cuprinde 2 parti: A) Cerere de atestat-a se completa de catre institutia competenta pentru acordarea prestatiilor familiale
B) Atestat-a se completa de catre....facultate!

Bun, m-am dus la facultate, mi-au completat partea B si m-am dus la Ministerul muncii si familiei pt a completa partea A. Iarasi foarte mirati, m-au mai tinut minte (probabil n-a mai facut nimeni), si au spus ca nu ei trebuie sa completeze partea A, ci cei din Germania! Acum trebuie sa trimit actele in Germania si as dori inainte, sa stiu exact cine ar trebui sa completeze partea A, cei de aici sau din Germania! Multumesc anticipat!

P.S: Cei care au parintii rezidenti in state membre UE si ei studiaza in continuare, pot primi alocatie ca si cei de acolo!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:37, 3 Februarie 2008