avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general inregistrare primire bunuri fara plata (prejudiciu)
Discuție deschisă în Contabilitate în general

inregistrare primire bunuri fara plata (prejudiciu)

Buna ziua!
Am avut un litigiu cu o societate. S-a procedat la incheierea unei intelegeri din care reiese ca soc respectiva isi asuma greselile si - ca despagubire - ne transmite noua - fara plata - bunuri .
Cum inregistrez aceste bunuri?
Ca document nu am decat aceasta intelegere scrisa si un pv de predare primire a acestor bunuri.
Eu am solicitat macar un aviz de insotire din care sa reiasa pretul per bucata bun.

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 14:22, 29 Octombrie 2010
In primul rand, valoarea bunurilor din activul firmei care vi le ofera ca plata, trebuie prevazuta atat in "intelegere" cat si in actele firmei care vi le ofera, valoarea de inventar din activul firmei platitoare trebuind sa fie luata ca reper de evaluare si in actul incheiat. In al doilea rand, "intelegerea" ar fi trebuit inregistrata in evidentele ambelor firme, iar daca la incheierea ei ar fi participat si un consilier juridic sau avocat, ati fi putut incheia un document cu respectarea sigura a cerintelor legale.
Buna ziua

Sunt de acord cu dvs ca este necesara intocmirea unui document , altul decat acel proces verbal .
Mai mult , in temeiul :
ART. 128

Livrarea de bunuri

(1) Este considerată livrare de bunuri transferul dreptului de a dispune de bunuri ca şi un proprietar.
ar trebui emisa o factura .
Si daca ma gandesc mai bine, ar trebui ca si dvs sa emiteti o factura de desbagubiri ( venituri ) cu sau fara tva ( depinde de clauzele contractuale si de fenomenul economic aici fiind aplicabil art 137 alin 3 lit b) , care factura sa se compenseze cu factura emisa de acea firma .

Va rog reveniti daca e nevoie cu detalii ; din prima interventie nu am inteles prea bine ce a stat la baza acelei despagubiri si , respectiv, acelei cedari de bunuri .
Va multumesc pentru ajutor!
Concret: am avut un cotract prin care sc y presta servicii catre noi . Aceste servicii nu au fost prestate corect si ca rezultat am angajat o alta societate sa dreaga ceea ce nu s-a lucrat corect. Practic am platit un serviciu de doua ori. In urma intelegerii cu sc y, rezulta ca noi avem de primit fara plata niste bunuri ca prejudiciu ce ne-au facut. Pentru aceste bunuri nu am decat un pv de predare primire. Cum as putea sa le inregistrez? Eu cred ca trebuie macar un aviz de insotire in care sa fie trecut pretul per unitate bun si mentiunea ca nu se factureaza conf intelegerii. Nu stiu daca este corect. Nu stiu nici ce inregistrari sa fac.
Va multumesc din nou!
Cu placere !

O sa fac un exemplu in care :
x= firma dvs
y= prima firma prestatoare , dupa cum ati denumit-o dvs
z= a doua firma prestatoare

1. Relatia x cu y
- contract de prestari servicii
- factura de prestari servicii, emisa si incasata de y
- servicii defectuoase

2. Relatia x cu z
- contract de prestari servicii , cu acelasi obiect
- factura de prestari servicii, emisa si incasata de z
- servicii bune

Firma z iese din discutie, totul e ok cu ea.

Firma x are pe costuri de doua ori acelasi lucru .

3. Firma y are venituri din presteri servicii , iar acele servicii au fost defectuoase , cum spuneam .
Prin urmare :
- firma y va storna parte din acele servicii, si va intocmi o factura de bunuri (acelea de care spuneti ) , astfel incat sa nu mai aiba x bani de dat
Prin aceasta factura de stornare, si x va avea reglate costurile , care , cum spuneam mai sus sunt dublate .

sau
- firma x emite factura de penalitati, catre firma y , in suma serviciilor defectuoase , are venituri care balanseaza cu cheltuielile acelea marite iar aceasta factura de penalitati se compenseaza cu factura de marfuri, emisa de y

Deci si intr-un caz , si in altul , y emite factura de marfa si fie storneaza veniturile din servicii, fie se incarca si ea cu factura de penalizari , pe cheltuieli.

Imi doresc sa ma fi facut inteleasa .
Trebuie pus pe hirtie o schema pentru fiecare din cele trei firme si veti vedea , prin prisma elementelor de venit si cheltuiala ca se "inchide " printr-una din variantele de mai sus .
Mii de multumiri!
Cred ca cel mai corect , in situatia actuala, este ca firma y sa emita factura bunuri si firma x factura pentru prejudicii.
Din punctul lor de vedere nici nu se dicuta sa faca factura de stornare servicii defectuoase.
Multumesc si o zi buna va doresc!

Alte discuții în legătură

E nevoie de factura pt penalitati din contract? adela05 adela05 Conform noului co fiscal, e necesar sa se emita facture pentru penalitati in baza unui contract sau este suficienta notificarea? (vezi toată discuția)
Factura dobanda partener intracomunitar b_mihaela b_mihaela Buna ziua. Un partener intracomunitar factureaza dobanda firmei din Romania . Dobanda este supusa taxarii inverse (4426=4427) ? Multumesc , Mihaela (vezi toată discuția)
Materiale spre prelucrare andrei44 andrei44 Buna ziua, Situatia se prezinta in felul urmator: Firma Z este beneficiarul lucrarilor. Firma X factureaza materiale catre firma Z dar, fizic, ... (vezi toată discuția)